I väntan på glöggbrickan

 
 
torsdag kl. 13.00 avslöjats årets smak
Blossa, och jag väntar med spänning!
 
(Tranbär och chili är min förhoppning, men skulle
inte förvånas om det kom en variant som var
smaksatt med granskott eller liknande...)
 
I vanlig ordning kommer jag att göra någon form
av glöggbricka vad det lider, men passar på att
 tjuvträna genom att göra ett "förkylningsfat"
med temat ingefära ;-)
 
Så som jag bunkrat upp MÅSTE
jag bli kry i ett nafs!
 
 
 
 
 
Och inget ont som inte har något gott med sig,
jag passade på att rensa hundburet från skit
då jag ändå inte känner någon lukt ;-)
 
Men jag måste ha huvudet under armen,
för när jag gick och skulle kasta påsen
öppnade jag locket på vår brevlåda istället
för soptunnan.
 
Det var sååå nära att jag kastat skit i
min egen brevlåda!!!
 
Tänk vad brevbäraren skulle ha undrat...
 
 
 
 

Och som om inte det var nog,
när jag skulle låsa upp ytterdörren
stod jag där och tryckte på nyckeln
och blev mer och mer irriterad över
att dörren inte öppnades.
 
Tills jag kom på att det var bilnyckeln
jag stod och tryckte på...
 
Undrar just om en överdos av ingefära
kan leda till hjärnsläpp?!
 
 
 



Cissi säger

Haha hur är det fatt egentligen ;)
Lite vila kanske inte skulle skada <3

Spännande, hoppas det blir en god glögg i år!
Förra årets har jag ff kvar av :S

2013-09-03 @ 12:50:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Ida säger

Haha gu vilken tur att du inte slängde det i brevlådan. :D
Usch å fy för dessa förkylningar!! Jag kände av halsen härom dagen men esberitoxen verkar ha skrämt bort det onda.
Honung äter jag varje dag, brukar även ge tuva en tsk. Är super med honung. Och sååå gott :-)
Hoppas du Kryar dej nu!! Å lycka till hos tandläkaren med bogge :-) tror han kommer fixa det galant! Nu ska jag jobba vidare, fick lite matkoma efter lunchen så fick sätta mej en stund ;-)
Kramkram!!

2013-09-03 @ 12:51:09
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
marina säger

sv. Det var riktigt gott! :)

2013-09-03 @ 13:16:35
URL: http://marinapalme.blogg.se
Tina säger

Haha! Vad go du är gumman! Tur att du kan skylla din sinnesförvirring på förkylningen ;-) Krya nu på dig finaste! KRAM

2013-09-03 @ 15:10:03
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Åsa säger

Gurkmeja är antiinflammatoriskt, därför kan det hjälpa lindra inflammation, mina tarmar är kroniskt inflammerade.

Jag förstår hur Du tänker, Du är inte den första med dessa tankar. Det hade ju varit kul om det hjälpt.
Men min sjukdom är en neuroimmun sjukdom, det går att t ex jämföra med MSsjuka.
Hade det varit så enkelt att jag blivit bättre om jag inte sov så många timmar hade nog läkare kommit på detta, jag har ju varit sjuk sedan början av 1998.

*krya på kram*

2013-09-03 @ 15:40:27
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Mirja säger

Altoidsen VART hittade du dom? Har letat som en tok, efter dessa, såg en massa roliga saker att göra med burken på Pinterest. En sidan jag varmt rekomenderar om du missat den :)
Finns allt och lite till.
Krya på sig så du inte smittar älgarna :)

Svar: Jag har också letat som en tok, och inte hittat några här hemma. Dessa fick jag av en snäll kollega som varit till USA och bunkrat... Var bums in på pinterest för att se vad du kunnat fastna för vad gäller pyssel med dessa burkar, kom upp massa spännande då jag sökte, så när asken är tom lär det pysslas! Tack för tips!
Therese Bjärstig

2013-09-03 @ 16:00:31
Linda/Candygirl säger

ojdå.. en tidig demens kanske.. haha...

Det kan bli så ibland.

Jag har också gissat på nåt med chili.. tranbär blir bra- Det bestämmer vi

2013-09-03 @ 16:26:27
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

hahahaha - ja tänk vad mycket konstigt man kan göra ibland :) fast det gick ju bra till slut
jag håller verkligen tummarna för att allt det där ska hjälpa dig så att du blir frisk i ett nafs
Sv: vad tråkigt att det inte blev bättre med "dateriet"
önskar dig och de dina en fin kväll
bamsekramen vännen <3

2013-09-03 @ 19:08:20
URL: http://kinaguld.blogg.se
Britt säger

Inte roligt att åka på förkylning,då måste du kurera dig till jakten.Du får väl börja att glögga upp dig då blir du nog frisk.Kram

Svar: Japp här kureras det för fullt, men endast en lunginflammation håller mig borta från skogen ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2013-09-03 @ 19:34:47
Åsa säger

Sådana hjärnsläpp får jag då jag blir för trött,
då lägger hjärnan av,
lyset är tänt men ingen är hemma.

Hur gick det med Bogge, kryade han på sig eller är han oxå sjuk?

Säger nu go natt, kram

2013-09-03 @ 20:07:34
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Popprinsessan säger

Usch, din stackare! Börjar bli ordentligt förkyld här också så jag skulle kanske satsa på en förkylningsbricka jag också! Kram och krya på dig!

Znogge säger

Då hoppas vi det blir en riktigt spännande smak som faller dig i smaken! Själv är jag inte lika road av glögg längre. Vet inte vad det beror på. Men ska jag dricka glögg så ska den inte vara alltför söt.

Kram

2013-09-04 @ 07:02:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Hej! Nyss uppkommen ifrån källaren där jag har avfrostat 2 frysar och tagit upp bär för att koka sylt för att få mera plats i frysarna.
Ett gott tips som en granntant himmä i Ormsjö brukade göra mot förkylning; koka mjölk, socker, gul hackad lök och ingefära och drick/ät så varmt som möjligt. Inte för att jag vet om det hjälper helt men det är himla gott ändå.

Kramar!!

Svar: Hej! Här har jag just städat ur min stora box, den är som tur är avfrostningsfri, men då jag är en hamster var det läge att sortera och kasta lite saker som legat där väl länge... Bengt jagar denna vecka i Bellvik va? Så jag antar du snart får påfyllning :-DTackar för ditt tips på förkylningsdricka, och ska definitivt testa den huskuren!
Massa kramar till dig! <3
Therese Bjärstig

2013-09-04 @ 10:36:15
Christin säger

Hej! Jo Bengt är i Bellvik i veckan, de kan jaga alla dagar då de flesta är Fribaroner och kan göra som de vill. Undrar just om "hamstertakterna" är ett typiskt Svanabydrag eller om det ligger i släkten....?? Bengt är också en hamster och ibland så blir jag så himla arg på honom när han köper och "truv" in i frysen. Herregud vi kan ju inte mer än äta oss mätta eller hur?
Nu ska jag jobba 2 dagar och sen ska Jannice och jag ha en fin helg med höstmarknad och finnkamp och god mat och Moppa förståss. Och jag hoppas att du får en lika fin helg i skogen och att vi kanske ses efter vägen men utan björnar denna gång.

Kramar!!

Svar: Jag tror hamstertendenserna är generellt för norrlänningar, man vet ju aldrig då vi snöar inne ;-P Skyller på stenåldersgenen då vi var samlare... *ler* Låter som du å Jannice får en mysig helg <3 Och vem vet, kanske ses vi där efter vägen <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2013-09-05 @ 09:28:17
B. säger

fniss, fniss... det där med nyckeln har jag också gjort!
Ha en fin helg!

Svar: Ha ha, så SKÖNT att hör att det är fler som gjort samma tabbe! :-DTrevlig helg till dig med <3
Therese Bjärstig

2013-09-06 @ 06:22:30
B. säger

Ja, och gissa vad skönt det är att bo i bushen en sån gång och slippa snegla över axeln för att se om någon såg vad man gjorde... ;)

Svar: Ja, och att kunna gå ut att hämta posten i nattsärken.... Fast det gör jag iofs ändå, mina grannar är luttrade ;-P Å lite tokigheter kan jag bjuda på!
Therese Bjärstig

2013-09-06 @ 21:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: