De där armhävningarna...

Status före maxtestet - normal hudfärg.
 
 
Jag är nu inne på sista veckan i utmaningen
som ska få mig att klara 100 armhävningar.
 
Det har varit spännande att se hur snabbt man
kan nå framsteg, men ryggen har ibland sagt
ifrån så då har jag fått pausa utmaningen.
 
Men nu är jag i alla fall inne på sista veckan!
 
Jag tror emellertid inte att jag kommer att klara
100 korrekta armhävningar i ett kör efter
att ha slutfört utmaningen...
 
Men då får jag kanske fortsätta och nöta på med
vecka 6 tills jag gör det, för jag vill gärna nå de
magiska 100 då jag föresatt mig det!
 
 
 
Status under maxtestet - en allt rödare färg ;-P
 
 
Men det kvittar, jag har nyss gjort dryga hälften
för att ta mig vidare till sista veckan, och det
i sig är en enorm förbättring sedan första
maxtestet (43 fler nu är första gången!).
 
Och delar man upp dem i set så är det numera
inget större problem att göra 100 armhävningar :-)
 
Jag hade förresten tänkt ge mig ut och jogga i regnet
(perfekt då det tar bort pollen och annat) nu då jag är
uppvärmd och lagom röd, men då vi har en vattenläcka
här på orten och är utan vatten så känns
det inte så lockande.
 
Jag vill gärna duscha efter en runda nämligen.
 
(Att ställa sig naken ute i regnet är inget alternativ,
jag vill inte dra på mig klagomål från grannarna för
förargelseväckande beteende, dessutom tar nog
inte duggregnet bort schampo, krävs mer
hällregn för det skulle jag tro ;-P)
 
Förhoppningsvis är läckan snart åtgärdad, 
jag hann nämligen inte spola upp mer än ett par 
liter vatten innan det tog slut.
 
Så toabesöken får allt
ransoneras tills vattnet är åter.
 
Dessutom blev jag naturligtvis sjukt törstig
och sugen på ett glas iskallt kranvatten nu...
 
 
 



Åsa säger

Du är riktigt riktigt duktig, förhoppningsvis får Du snart svar på MR så Du vet om det är nå fel i ryggen eller om Du kan träna bort smärtan.

Ta med nån dunk till svärföräldrarna så Du har vatten ifall Ni inte fått vattnet tillbaka när Du kör till Ormsjö.

Visst är det rätt ofta vattenläcka i Dorro?

Vi har ju kopplat in oss på komunalt vatten sedan fem år tillbaka, vår brunn sinade varje vår under några veckor å med tiden blev det för jobbigt. Men vi har ju en reserv då vi har tillgång till eget vatten om det komunala stängs pga läcka.

Var tvungen å lägga mig å vila 1 1/2 timme efter det jag lämnade Elin på Lappvallen. Sjukt trött.

+ 8 grader varmt... Snart midsommar.

Kram

2014-06-17 @ 14:36:00
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Med tanke på hur målmedveten och envis du är så kommer du säkert att klara dina 100 armhävningar. Kanske inte i dag men snart så...

Hoppas att vattnet snart är tillbaka :-)

Kram

2014-06-17 @ 15:18:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Life of Johanna säger

Hoppas läckan snart är åtgärdad, man är sugen på sånt som mest när man inte kan :) Bra jobbat med armhävningarna :)

absolut kommer insändaren upp :)

2014-06-17 @ 17:18:44
URL: http://lifeofjohanna.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Så himla surt med er soffa från Jysk men matmöbeln ser väldigt fin ut och om de skickar skruven lär de ju vara hos er redan innan helgen.
Vad duktig du är med din träning, beundrar dig massor och önskar jag hade bara liiite av din envishet och viljestyrka.
Här har jag haft en riktig otursdag och fått åka bergare. Bilen började låta konstigt och blev helt orkeslös samt antisladd lampan började varna, kopplade ur det men hjälpte inte. Som tur är har vi ju fortfarande garanti då den inte är ett år gammal...så nu åker jag hyrbil :(.
Ha en skön kväll, kram Ing-Britt

2014-06-17 @ 19:30:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

Men guuuud så duktig du är.. 100 stycken - om än med paus... gahh.. jag gör nog typ 50 på KNÄNA om jag måste.. riktiga gör jag inte många, tror jag.. det är så grymt trist så jag har nog inte testat.

Men jag tog en långrunda. 16,8 km... DET är roligt. Och det fixar jag. :-)

2014-06-17 @ 20:14:25
URL: http://www.candygirl.nu/
Popprinsessan säger

Men wow, du är ju grym alltså! Vad är det för utmaning? Finns det något upplägg? Söker en ny utmaning nu för sommaren.
Och visst är det så att man alltid blir törstig på vatten när man inte har tillgång till det..
Hoppas ni snart får vattnet tillbaka.
Kram

2014-06-17 @ 21:52:31
URL: http://www.popprinsessan.se
ansepanse säger

du är duktig vännen, det har jag alltid sagt :) eller hur?
hoppas att du/ni får tillbaka vattnet snart igen, det är svårt att vara utan
bamsigaste kramen <3

2014-06-18 @ 10:39:51
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: