Hur tänkte jag nu?!

 
 
 
"Injiceras djupt och intramuskulärt" - slut citat.
Hur f-n tänkte jag nu kan man fråga sig?!
 
En sjukt spruträdd kvinna som väljer P-spruta
som preventivmedel, ett bevis på att jag nog
inte är riktigt riktig...
 
Eller så är jag det, för detta var det enda
preventivmedel som garanterar att man slipper
menstruationer. Och då är jag nämligen beredd att
utsätta mig för lite lidande och försöka övervinna
min spruträdsla.
 
 
 
 
 
 
Dessutom har Luran hittat mina tamponger
och snart gjort "experiment" med samtliga.
 
Lillebror och vänner får se när hon "trolla" dem
stora genom att stoppa ner dem i ett vattenglas...
 
Så det är nog tur att jag snart inte behöver dem ;-P
 
 
 
- UPPDATERAT -
 
 
Sprutan är nu tagen, och ärligt så kändes den
inte ett dugg, eller jo lite, typ som ett myggbett!
 
Jag frågade förvånat, är det redan klart?!
 
Och det är ett bra betyg då jag verkligen är
spruträdd, räddningen är ju att den tas i baken
så jag behövde aldrig se sprutan ;-)
 
Jag som sett framför mig en sådan där
stor saltspruta som man brukar använda
för att salta in julskinkan och kött som
man ska röka, men så illa var det
alltså inte - långt ifrån!
 



Tina säger

Men jösses så SÖT hon är! Haha! Tur att du inte behöver dina tamponger mer snart då! Sprutan fixar du att ta vännen! Heja, heja! Och så skönt att slippa mensen! Det hade jag också velat göra men vi behöver ju inte använda ngt preventivmedel på gott och ont. KRAM

2014-06-18 @ 07:29:09
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Nina säger

Du måste berätta sen om p-sprutan är bra och hur ont den gjorde. Va kostar det? Har nämligen varit sugen på att prova jag med. Och ber om ursäkt att jag inte hämtar kaffe maskinen än
Det är som så fullt upp här :-/ Men ska väl lyckas komma förbi snart. Kram kram

2014-06-18 @ 08:14:42
Znogge säger

Tror inte du behöver oroa dig! Dagens nålar är så fina och det är ett snabbt stick. Vilken underbar bild på söta Luran! En blivande kemist då ;-)

Kram

2014-06-18 @ 09:08:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / Candygirl säger

Haha... det gjorde min unge oxå... fast då var han bara 2...

Jag har östrogenfria p-piller och har dluppit blödningar helt :-)

2014-06-18 @ 09:20:05
URL: http://www.candygirl.nu
Josefin säger

Haha ojdå det lät ju sådär. Men kanske bäst att inte läsa så mycket innan sprutan? ;)
Skönt att slippa mens, helst svullnaden som kommer med hade jag gärna sluppit.

Ha en jättefin midsommar ni med :) enligt vädret ska det regna lite, vara tolv grader. Men vi hoppas på sol och värme :)
Kramar

Svar: Pust! Nu är den tagen och jag hade oroat mig helt i onödan, kändes inte alls i min vadderade rumpa ;-) KRAM!
Therese Bjärstig

2014-06-18 @ 09:21:10
ansepanse säger

hoppas att det fungerar bra för dig vännen, googlade om p-sprutan och läste om humörsvängningar som kan bli till depressioner, så se upp vännen, håller tummarna <3
söta Luran <3
Sv: jag fortsätter att vara ledig från bloggen lite till, men återkommer, det gör jag, kanske redan i nästa vecka
här är det återigen en fin dag men kanske, kanske blir det regn redan imorgon, jag skulle behöva det jag också för min allergi gör att jag till och med vaknar och nyser på nätterna, tabletterna verkar inte hjälpa så mycket
ha det supergott ni alla fin <3
bamsekramen

2014-06-18 @ 10:47:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Som Du vet är jag extremt sprit & stickrädd, värsta ångesten, men det gör i princip inte ont när barnmorskan ger mig pspruta, eller jo det sticker till men att tex ta blodprover i arm gör så mycket mer ont. Nu är ju jag fetare om höfterna än Du ifall just tjockleken kan göra skillnad...

Skönt med en dag utan regn, fast Elin har inte klagat varken måndag eller tisdag, hon har kul på Fotbollsskolan trots vädret.

Kram

2014-06-18 @ 11:43:47
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

Har Du fått tag på sjukan, läkare?

2014-06-18 @ 11:44:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Kommer gå så bra att ta sprutan men jag förstår din rädsla då jag själv inte tagit den av samma anledning. Mamma tog dessa sprutor förr och säger att de inte alls gjorde så ont, du kan väl meddela vad du tyckte :). Jag skulle verkligen behöva ta dessa då jag har så riklig mens störste händer att jag svimmar men har nu fått några piller som ska minska flödet.
Sååå himla söt Luran är och en riktigt rolig bild att spara i fotoarkivet.
Ska snart bege mig till jobbet men måste först ta en turnés dammsugaren trots både sol och värme ute.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

2014-06-18 @ 11:47:52
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Hahaha!!! Leija brukar också leka med mina tamponger. Och de dagar jag använder dom, ska hon titta bökigt nära var den tar vägen & helst vill hon använda en själv också! :D Hoppas det går bra med P-sprutan!

2014-06-18 @ 12:29:27
URL: http://skuggis.wordpress.com
Farmor säger

Hur är det med bogge idag,hoppas att han är piggare kram till er alla.

Svar: Var piggelin redan i går, var nog vaken till närmre nio i går kväll, så båda var trötta i morse... Men gick bra, är ju bara i dag och i morgon på förskolan, och i morgon tänkte jag ge dem sovmorgon så de börjar först 08.00. KRAM KRAM och tack än en gång för att de fick en extra ledighet hos er <3
Therese Bjärstig

2014-06-18 @ 14:03:48
Frida - Vita villan säger

Hua! Så modigt av dig! Bra ändå att den bara behöver tas var tredje månad och inte varje. Hoppas att det fungerar bra!
Kram

2014-06-18 @ 14:07:20
URL: http://fridsingen.blogspot.com
madde säger

Usch här kommer en negativ kommentar. Jag blödde från och till hela tiden jag tog sprutan....blev lite småknäpp och gick upp i vikt...men gravid blev jag inte. ;-) men jag kanske hade otur. Hoppas det fungerar bättre för dig. Trevlig midsommar.

Svar: Uj uj, med min otur så hoppas jag inte att jag åker på samma biverkningar. Men bra att du skriver så jag vet om dem. Viktuppgång och humörsvägningar blev jag varnad för så det ska jag vara observant på... Fast det är rätt nära mitt normaltillstånd med lite humörsvägningar ;-P Trevlig midsommar <3
Therese Bjärstig

2014-06-18 @ 18:58:33
Loella säger

Lyfter en varningens finger! Trodde alla instanser hade SLUTATatt eerbjuda P-spruta?! Man har rätt rejäl förhöjd risk att drabbas av benskörhet tidigt då man använder dessa! Kolla upp det för att vara på den säkra sidan :) Jag har spiral ist, av samma orsak som dig och det går riktigt bra :)

2014-06-19 @ 18:39:33
URL: http://cedlosnyaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: