En regnig nationaldag

 
 
 
 
Här har vi haft en riktig regnig nationaldag,
dessutom ingen värme att tala om :-(
 
Så årets första helg i stugan skjuts på framtiden,
och istället har jag renbäddat alla sängar
här hemma och städat mina garderober.
 
Passade på då barnen var hos grannen/
gudmor och bakade bullar. Den kvinnan har
nerver av stål, den dag jag drar i gång och
bakar men fem ungar som hjälpredor
lär aldrig infinna sig...
 
Men tack vare henne har jag fått massor 
gjort här hemma! Tack!
 
Dessutom hade Bogge en påse bullar med
sig hem som vi ska få fika ikväll om vi
är snälla, men det skulle han fundera på ;-p
 
För så brukade visst jag säga sa han och
blinkade, min lilla buse! ❤️
 
 



åsa i åsele säger

Alltså baka bullar gör ju jag inte ens i min ensamhet.
Så absolut är Din granne bara bäst :)

Strax ska Elin i väg på disco på UG,
typ det enda festliga idag ;-)

kram

2015-06-06 @ 17:32:03
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
christin säger

Javisst är det härligt!!!!!!

Jag ler stort när jag läser om dina tankar att baka med små hjälpredor.... För många år tillbaka fick jag Bengt att baka pepparkakor inför en jul tillsammans med Jannice, Kristoffer, Linda och Lisa. Tur var att jag gräddade plåtarna och trots att Bengt är lugnet själv så skulle han aldrig baka pepparkakor igen och aldrig tillsammans med små människor. Så han förstår vad du menar med "aldrig"

Kramar!!

Svar: Ha ha hah vilken härlig historia! <3 Och vet du vad, jag kom på att jag har en sparad pepparkaksdeg som jag kanske får ta å baka med ungarna på Eldsjön till midsommar, det vore nått det ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2015-06-06 @ 18:51:54
ansepanse säger

här har det också regnat och jag har också renbäddat i sängarna, ikväll har vi badat bastu
glömde förresten svara på den kommentaren du skrev om att hela familjen skulle följa med M till Gbg i augusti, det skulle vara jätteroligt om vi kunde ses då, verkligen roligt
igår var Maja och jag och vovvarna på en liten tur till Kinnekulle, årets första varma dag dessutom, så vi hade tur, en härlig tripp hade vi där vi var ute och gick och såg på en hel massa historiska platser och så satt vi ute i gröngräset och hade picknick
hoppas att ni får smaka på bullarna Bogge hade med sig hem det får ni säkert, han tycker nog att ni varit snälla :)
en mysig kväll till er alla
massor av kramar <3

2015-06-06 @ 19:28:13
URL: http://kinaguld.blogg.se
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

hahaha, hoppas att du var tillräckligt snäll så att du fick smaka :)

Svar: Nej vet du vad, varken jag eller pappan har fått smaka!!! Och syrran fick en liten en, på bullfronten är Bogge synnerligen egoistisk... ;-)
Therese Bjärstig

2015-06-07 @ 06:21:07
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Britt säger

Här regnade det hela nationaldagen,gubben och några av sönerna var på kulstig.Jag fick lust att baka så det blev en flarntårta och en silviakaka.Och tur var det när både barn och släkt tittade in,ibland har man föraningar.
Baka med barn är så kul,jag brukar baka med barnen på förskolan.Jag har ett tips,jag rör ihop margarin,socker,kanel eller vaniljsocker till en röra.Då är det lättare för barnen att bre ut det på sin utkavlade deg.Det bli så mumsiga bullar...
Jag tror att Bogges bullar blev lika goda,om du har fått smaka?
Grått och trist ute,regnet hänger i luften men jag ska gå ut och sätta lite blommor.Ha en skön söndag.Kram

Svar: Jag ska ta mig i kragen å börja skjuta mer, köpte mig ett nytt luftgevär som jag ska börja använda tänkte jag... Men man så ju komma sig för ;-P Och så gott du bakade, var nog som sagt sjätte sinnet, kan tro dina gäster njöt! Och att röra ihop smör och kanel och ibland även lite kardemumma gör även jag, för då kan som sagt barnen hjälpa till å bre på, men jag nöjer mig med max två hjälpredor ;-P Och ang Bogges bullar kan jag inte svara, för dem vaktar han som en hök, syrran har fått en, men jag och pappan fick klara oss utan... han ska spara dem till kvällsfika hela veckan sa han! Unge! <3 Önskar dig en fortsatt fin vecka! KRAM
Therese Bjärstig

2015-06-07 @ 10:39:46
Johanna - Mamma till Leija säger

Här var det åskkvavt & varmt minsann... Skönt att du fick massor gjort & hoppas det blev lite fika sen! Idag är vi sååå trötta. Ligger bara i soffan & ser på tv. Leija somnade :P Söndagar är ju vilodag sägs det, haha! Kram

2015-06-07 @ 13:58:46
URL: http://skuggis.wordpress.com
Cissi säger

Vi klarade oss inte heller från regnet i helgen men kvällarna var fina.
Men det känns verkligen konstigt att vi inte har tagit premiärturen med båten än...den brukar ske i maj :/ men icke i år!

Kram

2015-06-09 @ 10:23:52
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: