Trail from hell

 
 
 
 
Det har blivit några dagar utan löpning,
motivationen och framförallt kroppen
har sagt ifrån :-(
 
Men så idag kände jag längtan ut och tänkte
ta njutlöpning utmed vårt kuperade elljusspår.
 
I sakta mak bara för att återfinna löpglädjen.
 
Jo tjena, för det första var min form i klass
med en 80-årig dam med nyopererad höft,
för det andra kom en dunkande huvudvärk
och gjorde mig sällskap. 
 
Ingen njutning där inte.
 
Som grädden på moset så gjorde tjällossningen
att marken försvann under en titt som tätt i
små slukhål, och givet klev jag ner i ett
sådant när jag kom springandes :-(
 
Att jag blev blöt å lerig må vara, 
det värsta är att jag bröt illa mig rätt
rejält i knäet. Tror det bara är där iaf,
jag har ännu adrenalin i kroppen men
ska duscha varmt och så på med
lite liniment.
 
Hoppad innerligen
inte att det är nått allvarligt.
 
Vore snöpligt att sluta säsongen
innan den ens börjat...
 
 
 
 
 
 
Och så var det det här med att få skon
skinande ren igen...
 
Ett skäl att köpa nya skor tro?! ;-)
 
Dessutom ska jag inte klaga,
utan gör hatten av för alla tuffa
kämpar som kör Toughest i
Umeå i dag!!!
 
De lär få bli både blöta, leriga och 
rejält slutkörda då de besegrar hindren...
 
I jämförelse är 5 km på elljusspår
en promenad i parken ;-p
 
 
 



Cissi säger

Suck!

Hoppas dagen vände och blev bättre <3

KRAM

2015-05-16 @ 13:32:21
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Josefin säger

Det är blött och tråkigt ute :(
Men som du skriver är den bästa träningen som blir av :)
Skönt in dom i maskin, så blir de fina igen.
Ha en bra helg. Kramar

Svar: Ja, får jag dom inte rena nu när jag sköljt av dom manuellt får det bli maskinen, borde de hålla för så dyra som de var... KRAM!
Therese Bjärstig

2015-05-16 @ 15:07:35
Felicia Ericsson säger

men usch va tråkigt :( hoppas det vänder !

2015-05-16 @ 15:40:47
URL: http://feliciaericsson.horseworld.se
Linda / CandyGirl säger

ojsan.. DET var lerigt.. hoppas det bara är en vanlig liten vridning som lägger sig snabbt.

Här tränas det bara med målning och räfsing. Och jag är HELT slut... för formen är ännu inte helt OK

2015-05-16 @ 16:56:21
URL: http://www.candygirl.nu/
Pauline säger

hujja

2015-05-16 @ 19:00:21
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Ing-Britt säger

Gokväll vännen!
Stackare <3 hoppas verkligen det kändes värre än vad det verkligen var så det inte är tvärtom, hur som så kanske du borde gå iväg till vårdcentralen om du fortfarande har väldigt ont.
Tråkigt när du drabbas av både det ena och det andra som sätter käppar i hjulet för din träning.
Själv har jag nyss kommit hem från jobbet och hunnit med att äta lite fläskpannkaka med lingon. Så nu är det bara att sätta sig i soffan en stund och varva ner innan sängen kallar. Ska försöka titta ikapp lite på Ernst i Toscana, gillar verkligen det programmet.
Ha nu en skön kväll och vila din kropp
Kramar i massor <3<3<3

2015-05-16 @ 19:06:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Åh nej! Hoppas det går över fort.
Nya skor? Självklart, det är du värd :)

2015-05-17 @ 08:12:12
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Anonym säger

Ajaj, låter inte bra! Ta hellre något kallt om du stukat dig. Mvh syster Marie på södern

Svar: Ja, jag insåg sedan att jag borde kyla, så en frusen älgstek åkte fram, och peppar peppar så ömmar det bara å jag kan gå/jogga rätt ok :-)
Therese Bjärstig

2015-05-17 @ 19:03:30
Carolina säger

Fy också! Vad läskigt! Hoppas att det ordnar sig med foten och att känningarna ger med sig.

Vad kul ni såg ut att ha haft det på kosläppet och roligt att både du och grannen vann priser! Grattis! :)

Och stort grattis till lilla nykomlingen i släkten, kul! Kram!

2015-05-17 @ 21:26:22
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: