Skitjakt

 
 
 
Septemberjakten kan väl så
här långt sammanfattas som en 
riktig skitjakt på det stora hela.
 
Flera dagar utan ens en älgobs,
gör att det onekligen känns tungt.
 
Igår tog jag reda på den lilla köttlotten
som jakten så här lång renderat.
 
 
 
 
 
 
Och på tal om att ta reda på, så har
den här Herren kalasat rejält på någon
tomma i skogen, med resultatet att
han blev akut magsjuk.
 
Jag har vallat honom in och ut otaliga 
ggr om nätterna två dagar i rad, men hann
inte fort nog ned så det blev en olycka 
inne - som han skämdes!
 
Och med tanke på att han inte ens gjorde
inne som valp så anar jag hur han mått...
 
Det har även visat sig bak i buren i
kåpan på bilen då vi varit på
väg till skogen :-(
 
Så kräsmagad som jag
är kan jag därför lova att årets jakt 
kommer att gå till historien som den
värsta skitjakten jag upplevt!
 
 
 
 
 
 
Det är tur att den sociala biten gör att 
man kan skratta åt eländet ;-p
 
Just på den här såten saknas namnen
på 7-8 jägare, men som ni kanske förstår
utgör vi en brokig skara av ordinarie jägare
samt ett gäng gästjägare som spenderat
veckan tillsammans.
 
Att slänga käft och fika tillsammans
sättet onekligen guldkant på jakten!
 
 
 



Britt säger

Så synd att ni har haft en skitjakt,men ni ska väl jaga på helgerna?Här började också jakten igår,men de fick ha kojdag halva dagen.För här nere ösregnade det hela dagen.Så vi får se hur den jakten går,men de har då älg på markerna men de kan gå hur som helst ändå..
Jag känner att jag har blivit sämre i ryggen och det visade magnetröntgen också.Så nu skall jag sättas upp på väntelistan för en operation.Jag hoppas att de blir bättre så man slipper värken och kan röra sig mer.Men jag rör mig fast de gör ont,men gå på asfalt är inte bra..
Hur är det med Bogges arm? Är det full rulle nu?
Ha en skön helg med familjen.Kram

Svar: Ja, vi ska jaga på helgerna, men nu på fredag blir det brunstuppehåll i några veckor, så börjar jag jaga i oktober igen :-) Är skönt med ett litet avbrott för både två och fyrbenta så man får vila igen sig! Å i helgen vräkte det ner även här, men vi trotsade regnet och även barnen var med ut och jagade, och de knorrade inte! Lät trist att din rygg blivit sämre, hoppas innerligt att en op ska lindra din smärta och göra dig mer rörlig <3 Håller tummarna hårt för dig <3 Bogges arm är finemang som tur är, barn har bra läkkött :-) Massor av kramar!!!
Therese Bjärstig

2015-09-18 @ 07:55:01
Marie Nilsson säger

Ja, du de där kartorna känns igen :-) Hoppas på bättre tur i oktober! Kram Marie

Svar: Ha ha ja de där kartorna är en historia för sig, inga proportioner och ja.... Vad säger man?! Avslutade iaf med älg i dag, så det känns bra! Men hoppas på mer älg i oktober!!! Kram ❤️
Therese Bjärstig

2015-09-18 @ 10:52:19
ansepanse säger

usch ja, en nu änglavovve åt en gång en massa rådjursbajs och sedan spydde han upp allt i vardagsrummet, uj vad det stank, det var nätt och jämt att jag kunde städa upp efter honom
hoppas att det blir lite mer lycka för er där i jaktskogen
här blåser det halv storm idag
massor av kramar <3

2015-09-18 @ 13:09:15
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Usch då! Hoppas Han snart blir bättre i magen!

2015-09-18 @ 19:45:08
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda / CandyGirl säger

stackarbus..hoppas ni hittar nåt att panga på innan jakten är slut...

2015-09-18 @ 21:02:55
URL: http://www.candygirl.nu/
Carolina säger

Åh stackars Bus! Man tycker verkligen synd om dem när de råkar göra något de vet att de inte får. Hoppas han repar sig och att resten av höstens jakt blir full av älg! :)

2015-09-19 @ 09:07:58
URL: http://carpia.blogg.se
Sarah säger

Va tråkigt att han vart magsjuk :/

2015-09-19 @ 14:19:25
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: