Kräksjuka

Gahhh...
 
Jag trodde vi skulle klara 
oss, Bogges bästa vän åkte dit
i förgår så jag anade starkt vad
som kunde vänta oss i helgen.
 
Och mycket riktigt, nyss väckte
Bogge oss genom att spy ner sin
nya matta och renbäddade säng.
(Ödets ironi?!) 
 
Sanering av matta, golv,
gosedjur, lakan och av Bogge
och så är en hink framställd.
 
Tror han somnade om bums
efter ett ynkligt "jag älskar
er". Stackaren ❤️
 
Själv inser jag att jag får skjuta
min resa till Kittelfjäll till tidig
måndagsmorgon så 48h
hinner passera.
 
Håll tummarna att ingen
annan i familjen åker dit!
 
 Uppdatering: lakan nr 2
är bytt då hinken inte hann
komma till användning :-(
 
Tvättmaskinen snurrar och
jag inser att det nog blir en
lååång natt...
 
Men där hade jag fel! 😊 
 
Bogge sov resten av 
natten och verkar nu peppar,
peppar ok. Så jag hoppas det
var en lindrig variant av kräkis.
 
Själv ska jag nu hjälpa dagen
på traven genom en stor 
kopp kaffe!
 
 



Farmor säger

Stackars Bogge,du då dycker inte jag upp idag,pga av magsjukan vill inte dra hit det på jobbet.Jag träffar ju dom på måndag kram.

Svar: ❤️
Therese Bjärstig

2016-08-13 @ 09:10:30
Nadja säger

Men fy fasen, har det redan börjat? Förra vintern kändes ju evighetslång när magsjukan började härja redan i september:( vi ska börja inskola Selina om 1,5 vecka så då vet jag ju vad vi har att vänta! Hoppas han kryar på sig och att ni andra klarar er!

Svar: Ja på måndag börjar det väl på "riktigt" med magsjukor, löss och förkylningar... Underbart, not! Man får hoppad det blir lindrigare än i fjol!
Therese Bjärstig

2016-08-13 @ 09:12:22
Linda/Candygirl säger

Men fy... hoppas det är över och att ni andra klarar er.

2016-08-13 @ 10:38:28
URL: http://www.candygirl.nu
Emma säger

Ja fy farao för denna jäkla sjuka. :( Loke kräktes konstant i tolv timmar men till sist somnade han & fick sova bort eländet. Krya-på-kramar till Holger från Loke. <3

Svar: Ja fy, men nu har de gjort bort det å får förhoppningsvis vara krya nu när förskoleklassen drar igång. Får bara hoppas att de får gå tillsammans nu bara...
Therese Bjärstig

2016-08-13 @ 13:53:54
Johanna - Livet vid havet säger

Blä!! Krya på & hoppas ni andra klarar er!

2016-08-13 @ 13:57:20
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Camilla säger

Usch och fy, stackars :(
Det enda som är bra med kräksjuka är att det går över relativt fort, men i övrigt är det bara hemskt.. :(

2016-08-18 @ 07:31:25
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: