När det behövs som mest

 
 
 
När man har minst ork, lust,
tid och en protesterande kropp
så är det då som man behöver
det allra mest.
 
 
 
 
 
 
Att ta sig ut och andas,
röra på sig, det ger en sådan
energi och mervärde som gör
det till en investering på sikt.
 
 
 
 
 
 
Efter att ha prioriterat jobb,
jobb och ännu mer jobb under
en tid känner jag att det var på
sin plats att ta lite friskvård och
prioritera mitt eget mående.
 
 
 
 
 
 
Inget är så välgörande som att
bege sig ut i skogen, och en
halvmil senare kan jag konstatera
att jag borde gjort denna prioritering
långt tidigare, men bättre sent 
än aldrig! ;-)
 
 
 
 
 
Nu ska jag återgå till jobbet
och min baby "skogens sociala
värden" som blivit lite styvmoderligt
behandlad sista tiden, men som
även det ska åka upp på
min prio lista :-)
 
 
 



åsa i åsele säger

Det är viktigt att ta hand om sig själv... att inte bara fokusera på andra å deras mående,
lätt att säga ;-)

I morgon ska jag med pappa till optikern i Vilhelmina, pappa har bekymmer med ögonen...

Nu bråkar han lite å tycker att om han ändå inte får köra bil gör det inget om han ser dåligt, men jag anser att det är viktigt att pappa kan se tv, läsa lite å på nått vis fortsätta hänga med vad som händer lokalt å i världen.

Pappa är besviken över att han inte får köra bil,
nu hänger ju det icke på synförmågan utan beror på att han icke är helt klar i huvudet,
men det bryr han sig inte om ;-)
enligt pappa kör han bättre än de flesta andra...

Hur är det med Din mor,
har hon tillfrisknat och återgått till arbete?

kram

2016-08-31 @ 14:19:45
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Jenni säger

Bra prioriterat! ;)

2016-08-31 @ 14:20:50
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Camilla säger

Klokt! Man får inte glömma bort sig själv medan man springer på i hamsterhjulet...!

2016-08-31 @ 14:36:27
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Znogge säger

Viktigt att inte glömma bort sig själv! Men du ser i alla fall pigg och glad ut på bilden :D

Kram

2016-08-31 @ 19:38:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Sant.. jag klämde in elljusspåret på min lunch (som egentligen inte existerade) idag. Behövligt. Speciellt nu när jag inte "får" springa...

2016-08-31 @ 20:20:27
URL: http://www.candygirl.nu/
Anna säger

Så viktigt att fråga sig "vad behöver jag?" Det glöms allt för ofta bort när man som mest behöver det.
<3

Britt säger

Så fina bilder från vår fina skog,jag njuter också i skogen.Som jag brukar säga "den helar mig".Jag tycker att allt är så vackert,kan njuta av att titta på en vacker svamp+fota....
Hoppas att ryggen mår lite bättre av din skogspromenad.Ska du jaga älg till veckan?
Här nere kommer den härliga hösten,jag bara älskar den.Hösten kommer med lugnet,klar luft och man får boa in sig.Önskar dig en skön torsdag,krama om barnen från mig.Kramisar

Svar: Hoppas du njutit av helgen. Här är det ju dagen d för många idag, och jag hoppas maken å bus får det spännande. Själv har jag lovat Bogge att hälsa på i förskoleklass i dag och se hur han har det. En ynnest som förälder att ha den möjligheten! Jag önskar dig en riktigt fin vecka! ❤️ Kram
Therese Bjärstig

2016-09-01 @ 07:12:54
Tina säger

Ja det där med att prioritera sig själv och ta hand om sitt eget mående måste jag också bli bättre på.... Lättare sagt än gjort dock! KRAM

2016-09-01 @ 10:20:22
URL: http://www.familjenrosmer.blogspot.se
Cissi säger

Det är imponerande att du "tar tag i det" <3
Skulle jag också behöva, haha ;)

2016-09-02 @ 13:02:29
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: