Idag börjar den

Foto från tidigare år.
 
 
Idag drar den igång, den efterlängtade
älgjakten. Iaf här i norr.
 
Själv får jag dock ge mig till tåls
till på lördag...
 
Men jag hoppas att alla som 
är ute får en härlig dag och njuter
av skog, mark, gemenskap, kaffe,
och kanske ett taktfast ståndskall.
 
Ja, helt enkelt en dag med
fina upplevelser ❤️
 
Själv ska jag fila på det sista
på en ansökan som bland annat
tar sikte på (!) och berör jakt.
 
Skitjakt!
 
 



Znogge säger

Ingen aktivitet för mig men jag förstår att du ser fram emot den så god jaktlycka!

2016-09-05 @ 07:02:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Idag kan det bli en varm dag i skogen...

Hur har Ni det med älg på Ert jaktområde?
Här runt om mig så försvann allt klövvilt omkring midsommar då björnen dök upp... fortfarande inget spår efter rådjur eller älg.

kram

2016-09-05 @ 07:11:35
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Britt säger

Hoppas att alla älgjägare får en bra vecka. Och att de har vältränade hundar och att det inte blir för varmt för dom.Sonen är uppe i Backe och jagar men här nere börjar jakten den 15 sep.Fast vi har ju dom runt husknuten som vanligt,de låg nog i buskarna igår för hunden vädrade så....Önskar dig en bra vecka.Kram

Svar: Så han är i Backe, nästan nästgårds då :-) Tror jag skrivit det förut, men jag jagar ju åt det hållet, med start på lördag, som jag längtar! Igår var en varm dag, Bus höll på med älg i mer än 2 mil så det var en trött vovve som idag får ha en hemma dag och vila, dock kyligare idag och regn ska visst komma, så i morgon får han ut igen :-) Ha en fortsatt fin vecka! KRAMAR
Therese Bjärstig

2016-09-05 @ 18:37:21
Emmelie säger

Vilket hösttecken när jakten drar igång! Här nere i söder har jag för mig att det inte är start förens i oktober.. Lycka till på jakten :-)

2016-09-05 @ 19:22:54
URL: http://mildarabarber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: