Ta hand om sig

 
 
Som alltid när kalendern är
fulltecknad, då ryker min friskvård
även om jag VET att det är då jag
behöver den som bäst...
 
Så idag ska jag inte falla
i den fällan utan snöra på mig
skorna och ge mig ut i skogen
på en promenad.
 
För mår jag bra i kropp och 
knopp producerar jag mer vettigt
på jobbet och blir en gladare och
bättre mamma/fru/dotter/vän :-)
 
Dessutom är det en grå, dimmig
och färgsprakande höstdag.
 
Älskar doften, luften och färgerna
och hävdar med bestämdhet att detta
är bästa "medicinen" ever!
 
 
 
 
 
Uppdatering:
 
 Det blev en härlig promenad
med grannen kring elljusspåret
och därefter bjöd de mig på 
lunch på hotellet :-)
 
Så nu har jag tankat energi
och fyllt på batterierna så att de
sista timmarna av arbetsveckan
kommer att gå galant!
 
Trevlig helg till er som kikar in ❤️
 
 



Tina säger

Bra beslut vännen! Jag måste också bli bättre på att vårda mig själv, tyvärr kommer det väldigt långt ner på listan.... Önskar dig en fin helg! KRAM

2016-09-23 @ 09:47:17
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
christin säger

Morning! Det är en fin dag trots att det är grått ute, jag och Moppa har varit ut på en lägre runda.
Nu ska jag försöka göra lite mera nytta inomhus så att även den sidan känns bättre...

Kramar!!

Svar: Det är en härlig tid nu, så prioritera du tiden ute med moppa, så kommer en kall å mörk tid då du hinner stöka inne ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2016-09-23 @ 11:00:25
Marianne säger

Alldeles för lätt att prioritera bort sig själv! Bra att du tar tag i det och påminner oss andra ;) Ha en fin helg!

Svar: Ja det är märkligt nog allt för lätt att glömma bort att prioritera sig själv, även om det borde vara en självklarhet för att orka allt annat...
Therese Bjärstig

2016-09-23 @ 11:08:17
åsa i åsele säger

Du vet ju att för att klara av livet måste man vara om sig å kring sig å dessutom få nå i sig ;-)

Eller rättare sagt det går inte hur länge som helst framåt ifall Du inte laddar batterierna.

kram

2016-09-23 @ 11:29:37
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Cissi säger

Du är klok du och det är bra att du påminner också ;)

Hoppas du får en skön tur och Trevlig helg!

Kram

2016-09-23 @ 12:37:28
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Mammsen säger

Så sant så sant.

2016-09-23 @ 22:55:34
URL: http://Mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: