När man vill

 
 
Märkligt, när man vill eller
ska plocka svamp så hittar 
man knappt några...
 
Men beger man sig utan korg
eller påse då ser man minsann
svamp både här och där.
 
Lite taggsvamp fick vi dock
med oss hem så i morgon
blir det nog svamprisotto.
 
Nu tänkte jag göra ett ryck och
städa, men vi blev utan ström så
jag börjar med att vika tvätt.
 
Dessutom kurrar magen,
tur att vi har tänkt grilla nu när
vi verkar bli strömlösa en stund.
 
 
 



Netti Starby säger

Vad kul att du hittade svamp! :-D Kramis

2017-08-27 @ 16:52:13
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Znogge säger

Här finns mest flugsvamp så på förekommen anledning plockas inte. Hoppas strömmen kommer åter snabbt.

Kram

2017-08-27 @ 17:01:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Såg att en himla massa abonnenter runt om o Dorotea blivit strömlösa, tänk så sårbara vi är å hur viktigt det är att alla dessa samhällsfunktioner fungerar klanderfritt.

Svamp plockar jag icke då vi typ aldrig äter svamp.

kram

2017-08-27 @ 20:54:59
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

hej ni alla go´a
härligt att ni fått en så fin vovve som Eroz, vad roligt med måste vara och samtidigt är det ju en massa jobb, det vet vi ju alla som har hund :), tills de blir "stora" och duktiga
jag har inte alls orkat vara inne på bloggeriet i sommar, jag skrev ett mail till dig om det för någon vecka sedan, jag vill ju inte ta upp det här, nu känner jag mig bättre och vågar se framtiden an igen, men så trött, så trött men det beror ju på mina sjukdomar, jag läste nu under sommaren om att de typ-1 diabetiker som haft sin diabetes länge kan bli kroniskt trötta, det är väl det jag har fått antagligen, hoppas att du hittar mitt mail så att du förstår varför jag inte varit aktiv alls här
det enda jag och J gjorde under hans semester var att vi packade ryggsäckar med mat och dryck och tog med Nemo och Sluggo på en 10 km:s runda i skogen, det var en härlig dag och vi njöt alla fyra så mycket av det, tog en lång paus också så att vi efter att vi ätit kunde avnjuta kaffet riktigt ordentligt
jag sänder er alla massor av kramar från långtbortimormor <3 <3 <3
ps. har tänkt en massa på er och ni har funnits med när jag tagit mina promenader med vovvarna
<3 <3 <3

2017-08-28 @ 13:31:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jessica Högberg säger

Perfekt timing på strömlösheten skulle jag säga, du slipper städa och får grillat! Win - win=))

2017-08-28 @ 15:10:21
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: