Regnet smattrar mot fönstret

 
 
Så var halva veckan passerad
och allt är som vanligt.
 
Det vill säga regn ute och
lite för mycket att stå i på
arbetsfronten.
 
Samtidigt är detta ett ultimat
arbetsväder!
 
Det är riktigt mysigt att sitta framför
datorn och knappa när regnet smattrar
mot fönstret, ljus och mysbelysning är
tända och en kopp kaffe står på bordet.
 
Dessutom ska barnen äta 
middag hos farmor idag så
jag behöver inte tänks på
någon markservice utan kan
fortsätta pilla med referenser
och annat tills de kommer hem
ikväll - tack svärmor!
 
 
 
 
 



Britt säger

Hoppas att du har haft en skön sommar med familjen fast vädret inte har varit det bästa.Jag ser att barn och hund har vuxit, så stora de har blivit.Ja nu börjar skolan snart och hösten börjar göra sitt intrång.Skönt jag älskar hösten och jakten börjar för dig...
Själv börjar mitt pensionärsliv och det ska bli skönt att göra vad man vill.Det saknas bara en hund i mitt liv men den lär väl komma någon i framtiden får jag hoppas... För någon egen tänker jag inte skaffa,det är bra att vara hundvakt åt barnen..Saknaden efter Esko gör så ont än men det får ta sin tid.
Vilka fina hundgårdar ni har så snyggt..Önskar dig en fortsatt skön vecka.Kram

Svar: Hej goa du! Har helt missat den här kommentaren då jag varit så lat i bloggvärlden och "bara" uppdaterat. Sommaren var skön, och nu hade jag ju hoppats på en underbara höst, men här har det regnat, regnat och regnat och regnat - utan tvekan den blötaste älgjaktsvecka jag varit med om, och även den sämsta sett till antal fällda älgar :-( Men får hoppas på bättre jakt i oktober! Låter som du får en fin start på pensionärslivet, men förstår att saknade efter Esko gör ont. De fyrbenta är nog de bästa och trognaste vännerna man har <3 Jag är så glad i Eroz, en så fin och behaglig hund som vi verkligen tagit till oss, hoppas så att han även ska fungera i skogen, men än är det förtidigt är vi ense om, men senare i höst så ska vi nog släppa om inte snön kommer för tidigt... Lämnar många och varma kramar till dig Britt <3
Therese Bjärstig

2017-08-16 @ 16:07:43
Linda säger

Bra att det gått fint att komma igång.. Det har det gjort här med - även om jag föredrar helg och semseter. Men det är också vad jag ska ha nu.. lite mer ledigt... weeee.. ska bli kul.

2017-08-17 @ 12:49:45
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: