All in men utan glitter

 
Så var det äntligen första advent!
 
Jag väckte barnen i god tid så
vi skulle hinna se årets julkalender.
 
Och vi tyckte alla att första avsnittet
var bra och att den verkar lovande.
 
Sedan knatade vi upp till skolan,
och medan barnen var i kyrkan
för att sjunga in advent så tände
jag ljus och fixade fika med den
andra klassföräldern.
 
Det börjar vara en tradition
konstaterade vi ❤️
 
 
 
 
I helgen åker vi bort för SPA och
julbord, och då gäller det att fixa
gran och adventspaket redan idag.
 
Temat skulle ju vara grönt och
vitt samt hjortar, och till sist så
lyckades jag få tag i fyra olika sorters
gröna kulor att blanda med de vita
som jag hade sedan tidigare.
 
Men nä, när jag tog fram och testade
med glitter så såg det inte bra ut,
varken guld eller silver passade så
i år får det bli en gran utan glitter.
 
Skulle vilja ha tag på vitt
”pärlhalsband” på metervara och
använda istället, får se om panduro
har och om det går beställa.
 
Trevlig helg och första advent!
 
 



Frida - Vita Villan säger

Så fin gran! Vi väntar nog en veckan eller två innan vi tar in en. Blir spännande att se hur lilla Elvira reagera på granen. Om den får stå ifred eller inte. :) Låter mysigt med sång i kyrkan och adventsfika! Själv har jag förberett för marknad hela dagen och börjar nu bli klar. Ha en fin och härlig helg med spa och allt! Kramar <3

2017-12-01 @ 22:39:02
URL: http://nouw.com/vitavillan
Tess säger

Så mysigt! :)

2017-12-02 @ 15:39:46
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: