Tiden

 
 
 
Tänk så fort tiden går,
hips vips så är man en gammal
gumma och barnen stora...
 
Detta är en bild från idag fast
för tre år sedan och nog har
Luran vuxit på sig sedan
dess törs jag lova!
 
Jag tassade upp tidigt i
morse medan resten ännu sover
och gick ut med hundarna, drog
igång en diskmaskin och tog mig
en stor kopp kaffe och värmde
en vetevärmare för nacken.
 
Dessutom fick jag hjälpa tandfen
ännu en gång då Bogge tappat 
ytterligare en tand 🧚🏻‍♀️
 
Jag tycker det är lite mysigt
att smyga igång dagen och få
en stund helt för mig själv.
 
Vi får se vad dagen bjuder på,
vi har en svägerska att gratta och
så skulle jag gett mig på att skotta
i hundburet, snart kan vovvarna
nämligen kliva över tack vare all
snö som kommit i vinter.
 
 
 



znogge säger

Men så stor och söt lilla Luran blivit nu <3

Kram

2018-04-07 @ 10:44:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anonym säger

Tiden går och det är på barna det märks tydligast ;-)

Ta det lugnt, tänk på att Du ska köra bil till veckan å då är det ju bra om nacken hänger med å icke bråkar.

Jag blev väckt av mobilen i morse då min mor ringde, akutläge så det var bara å sätta sig i bilen å köra ner till föräldrarna, tur det icke tar mer än typ 7 minuter...

Ha en fin lördag, kram

2018-04-07 @ 10:58:34
Lena i Wales säger

Ja, tiden går fort. Tyckte inte det var längesedan jag var småbarnsmamma och nu är jag farmor! Och har många lugna mornar och ett lugnt,men underbart, liv.
Önskar dej en trevlig helg!

2018-04-07 @ 11:05:25
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Sussi säger

Så söt påskkärring :)
Tiden går alldeles för fort, man hinner knappt med.
Oj, har ni fått så mycket snö så hundarna nästan kan kliva över staketet bara. Nu vänder det förhoppningsvis och börjar smälta bort.. Kram

2018-04-07 @ 18:17:57
URL: http://nouw.com/enkelthemma
ansepanse säger

nog har hon vuxit, Luran <3
nu har jag deklarerat, skönt :)
igår såg jag tussilago i ett dike, i trädgården har vi scilla, snödroppar och några tidiga krokusar, härligt
mindre härligt och roligt är att jag kommit in i ett skov när det gäller min reumatism, har så ONT i höfterna så att jag bara kan ta mig fram sakta, sakta med en slags vaggande gång, så går jag ut med Nemo och Sluggo, sakta och försiktigt, äter förstås inflammationsdämpande, smärtstillande, hoppas att det hjälper snart, började medicinera på långfredagen
massor av kramar till er alla <3 <3 <3

2018-04-07 @ 18:37:48
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: