Ett nytt kapitel

En gamal bild från Bogges första dag
på förskolan. Tiden går...
 
 
Så var det dags för skolstart,
ett nytt skolår och barn som
nu går i andra respektive
fjärde klass.
 
Det var nog med lite pirr
i magen barnen gick på
skolan i morse, och själv
drabbas jag liksom ett
litet vemod över att
tiden går så fort.
 
På gott och ont.
 
Just nu känns det som
en evig kamp med tiden,
att hinna allt som jag tänkt
och som måste göras innan jag
åker till Sienna på konferens
i början av nästa vecka.
 
Deadline på ansökningar
och så två dagar i Umeå
för diverse möten gör att
dygnets timmar gärna
hade fått varit fler...
 
 
 
 



Znogge säger

Visst går tiden otroligt fort. Jag minns att bara de börjat fyran så sprang åren iväg. Logistiken den är verkligen inte lätt att få till. Allt som man ska hinna men dygnet har bara 24 timmar.

Kram

2018-08-27 @ 13:40:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

Jag förstår känslan du har och jag måste säga att jag kommer fortfarande ihåg hur nervös jag var när jag skulle börja skolan som sjuåring. Jag hade så ont i magen och kunde inte stå still, utan darrade hela tiden. Riktigt så farligt tror jag inte varken Luran <3 eller Bogge <3 tyckte att det var
Ditt schema är verkligen välfyllt och jag som tycker att min tid inte räcker till :).
Hoppas att du hinner att pusta ut mellan varven och njuta av din fina familj emellanåt
Massor av kramar till er alla och jag önskar ett lycka till, till Luran <3 och Bogge <3, nu när de börjar ett nytt läsår med allt vad det innebär <3 <3 <3

2018-08-27 @ 18:55:27
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Frida - Vita Villan säger

Åå det där med tiden alltså. Som går alldeles för fort och aldrig räcker till. Hoppas du får en bra vecka ändå! Kram ♡♡

2018-08-27 @ 19:20:07
URL: http://viitavillan.se
Svea 🌈 säger

jag länktar redan äfter dej jag önska att du inte bövde fara å jobba 😥😍😘❤️😊

Svar: Men då får du ju å andra sidan lite nya kläder, å det kan var bra att längta lite ibland ;-D
Therese Bjärstig

2018-08-27 @ 20:02:38
Pauline Hurtig säger

Aw så söt bild

2018-08-27 @ 20:40:23
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
christin säger

Jag hoppas att du är rädd om dej, väggen du kanske har hört talas om..... Jag var och röstade idag och det var liv och rörelse på byn igen och flaggor uppe vid skolan så visst är det härligt att de äntligen fått börja plugget igen. Kanske därför att vädret var fint idag....

Kramar!!

Svar: Jo, jag andas emellan å är duktig. Ska förtidsrösta på fredag tänkte jag :-) Idag blir det att sitta lite i valstugan, får hoppas vädret blir bättre så det är lite folk i farten även i dag! KRAM
Therese Bjärstig

2018-08-27 @ 21:31:16
Linda säger

Fattar inte att dom är så stora redan. Hoppas det blir ett fint läsår för dina små (stora) ♥♥♥

2018-08-28 @ 07:09:58
URL: http://www.candygirl.nu/
Anne säger

Tiden går sjukt fort. Här har tjejerna börjats 6:an och 9:an, hu!

2018-08-28 @ 22:24:54
Anne säger

De här kommentatorsfältet och jag är inte kompisar 😂 Ta hand om dig! Tiden går sjukt fort! Här börjar tjejerna i 6:an och 9:an, hu! Men det finns så mycket att prata och diskutera med barnen när de blir äldre, inte minst inför valet... ikväll har de testat valkompassen på SVT inför skolvalet. Intressant att höra deras resonemang och vilka frågor de tycker är viktiga.

Svar: Ja, du, tiden rusar på gott och ont och det är bara att försöka njuta av nuet och barnens utveckling. Ang valet så har det verkligen gett barnen något att fundera på - och inte minst mig då det ställer både knepiga och kluriga frågor att svara på ;-D KRAMAR i massor till dig <3
Therese Bjärstig

2018-08-28 @ 22:31:23
Marie Svensson säger

För första gången på över 20 år har jag inget barn som ska till skolan.. Känns konstigt! Var sak har sin tid. Passa på att njuta av skolbarnen. Plötsligt är allt över. Kram Marie

Svar: Ja tiden rusar fram, man suckar ibland, men vips så har de flyttat hemifrån och då lär det eka tomt ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2018-08-29 @ 11:33:56
Marie Svensson säger

Jag ska ju själv till skolan förstås :-) Väntar på besked om ett studiebesök på BB/förlossning på Island i höst. Håll tummarna! :-) Vi är två studenter som ansökt. Ev får vi åka båda två. Annars är det bäst resultat som gäller. //Marie

Svar: Wiie så skoj, klart jag håller tummarna! Vilken upplevelse! Island är dessutom sååå vackert! Berätta hur det går! KRAM
Therese Bjärstig

2018-08-29 @ 11:36:40
Erica Nilsson säger

Hoppas att du får fina dagar i Sienna och att du blir lika förälskad i staden som jag blivit ❤

2018-09-01 @ 15:29:59
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Erica Nilsson säger

Hoppas att du får fina dagar i Sienna och att du blir lika förälskad i staden som jag blivit ❤

2018-09-01 @ 15:30:30
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: