Stresshantering

 
Ett av mina absoluta favoritpass förevigat
för några år sedan. Snart är det dags igen...
 
  
Nu känner jag behov av skog
och mark, dofterna, ljuden
och den totala avkoppling
detta ger mig.
 
Stress på många olika plan
tar ut sin rätt, min hals krånglar
ryggen bråkar och en enorm
dränering av energi som gör
att det känns som om jag
skulle behöva sova ett
dygn eller två...
 
Att vara logistikansvarig
och få ihop inte bara jobb
utan familjeliv och andra
åtaganden tar ut sin rätt.
 
Så nu väntar en helg där
jag bara tänker ladda mitt
må bra konto.
 
Det börjar med knytkalas
och samvaro med makens
syskon och deras respektive
och barn - det blir givetvis
en tacofredag!
 
I övrigt finns inga planer alls,
utan jag ska bara vara,
kaske läsa en bok, kanske
leta en svamp, kanske sova,
kanske tapetsera, ja,helt enkelt
göra det som för stunden får mig
att må bra och ladda batterierna.
 
Det enda jag vet är att
jag ska ut, ut i skogen.
 
Med mig får jag förhoppningsvis
familjen och vovvarna, särskilt
som tre nya jaktställ kom med
posten i dag - vi måste ju
ut och testa dem!
 
 
 
 
 



Johanna säger

Låter som du kommer få en bra ladda energi helg :)

2018-08-24 @ 16:34:19
URL: http://nouw.com/momentsbyjohanna
Michaela säger

Åh jag saknar också skogen och Sverige!

Svar: Ja juste den svenska skogen är något otroligt fint som vi ska vara rädda om!
Therese Bjärstig

2018-08-24 @ 17:42:24
URL: http://ninamichaela.blogg.se
Emma Engström säger

Ta hand om dig massor i helgen! <3

Svar: Tack för det <3 Blev mycket vila, men vete katten om det hjälpte...
Therese Bjärstig

2018-08-24 @ 18:56:14
URL: http://nouw.com/emmaengstroms
åsa i åsele säger

Tänkte när jag läste detta att Du brukar ju ligga däckad i slutet av första jaktveckan... har Du nån gång klarat älgjakten utan sjukdom?
Med tanke på det bör Du göra att för att bli piggelin, ladda med C-vitamin och vila.
Här mår jag sämre än vad jag förtjänar och som grädde på moset så börjar jag känna mig förkyld, snorig å halsont.
kram

2018-08-24 @ 20:11:40
Svea 🌈 säger

Jag längtar äfter att följa med dej å pappa på älgjakt kram 😍😘❤️😊

Svar: Det ska bli så skoj <3
Therese Bjärstig

2018-08-24 @ 22:05:59
christin säger

Och jag längtar tills det rökta köttet är klart att äta 8-). Det är också en fin sed så här på höstkanten och mycket gott.
Du får nog vänta med att plocka svamp det är alldeles för blött idag (lördag) men det finns mycket svamp nu sen regnet kom.
Njut av knytkalaset och alla fina människor ifrån Ö Ormsjö!!!

Svar: Ja rökt kött, fläsk och korv hör jakten till :-D Blev ingen svampjakt, bara tapetsering, så till helgen hoppas jag på torrare väder och kanske lite svamp! Ha en fin vecka <3
Therese Bjärstig

2018-08-25 @ 08:46:48
bylijo.se säger

Jag hoppas du fick en härlig helg. Jag hade jour i helgen och fick jobba i går men i dag var det inget så jag, maken, dottern och hunden hade en heldag i Tiveden. Vi vandrade i nästan fyra timmar, härligt.

2018-08-26 @ 22:49:32
URL: http://bylijo.se/
Linda säger

NÄr börjar ni ? Nästa måndag? Min pappa ska bygga älgtorn till helgen. Tror dom börjar först helgen därpå.

Svar: Maken börjar nu på måndag, men mitt jaktlag skjuter på det till nästkommande helg, precis som din pappa. Hinner precis landa från turen i Sienna sent på fredag kväll/natt för att sedan dra till skogs och vara redo tidigt på lördag morgon :-D
Therese Bjärstig

2018-08-28 @ 07:15:06
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: