Under ytan

 
 
 
Man vet aldrig vad som
döljer sig under ytan...
 
Jag är ofta personlig,
men inte privat och så
får det fortsatt bli, men 
klart är att vi bara sett 
toppen på isberget.
 
Men att förebrå sig själv,
och älta hjälper inte, de
som inte vill ha hjälp 
går inte att hjälpa.
 
Bara att finnas kvar
med en utsträckt hand...
 
Idag ska jag ta mig an
detta skåp och gratta min
bror som fyller år.
 
Men först mer kaffe!
 
 
 



Lena i Wales säger

Nej, vill man inte ha hjälp, kan ingen hjälpa. Det är jobbigt ibland att bara kunna stå utanför.
Hoppas du trevlig helg med firande av din bror!

2018-08-18 @ 10:29:15
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

Vill någon inte bli hjälpt så är det svårt och då är man maktlös. Men det är i alla fall bra att personen i fråga har fått erbjudandet.

Kram och ha en fin lördag!

2018-08-18 @ 11:37:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Tänker du vara konstnärlig denna magiska förmiddag...8-).
Jag har hunnit få en massa saker gjorda och klara och det känns väldigt BRA!

Kramar!


Svar: Ja visst är det gott när man får saker gjorda, har renbäddat, tvättat, stökat, gjort höst ute med kryss/astrar, fixat i stugan och annat i helgen, så skönt att få undan lite måsten så man sedan kan njuta av den otroligt fina och härliga årstid som nu kommer <3 KRAM
Therese Bjärstig

2018-08-18 @ 11:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: