Gråtmild

 
 
Fick en så fin julhälsning
och paket igår, jag blev
riktigt gråtmild av omtanken
och nu lyser lyktan på mitt
köksbord ❤️
 
I morse blev det sovmorgon,
sedan tunnbrödsrullar med
ost att doppa i varm choklad
medan vi lyssnade på 
radiokalendern.
 
Därefter har jag och ungarna
med gemensamma krafter
dammsugit och skurat så
nu luktar här jul.
 
Men en riktig storstädning
blir det först när jag städar
bort julen... 
 
Nu kaffe och TV-kalendern,
SVT-play är ju toppen!
 
Vad resten av dagen 
har att erbjuda återstår 
att se. Pappan i huset 
jobbar för att vara ledig
i mellandagarna.
 
Det är visst bio men bara
ett av två barn vill gå, så
vi får se vad det blir av
det helt enkelt.
 
 
 



ansepanse säger

J får dammsuga lite i morgon, annars är allt klart här.
Nu har vi lite minus, men bara lite. Det känns ändå bra eftersom Nemo och Sluggo inte blir så smutsiga när de går ut då.
Imorgon eftermiddag äter J och jag risgrynsgröt, det är en tradition sedan många år tillbaka att vi äter det dagen innan julafton.
Massor av JUL-kramar till er allihop på Sockenvägen 10
<3<3<3<3

2018-12-22 @ 13:03:46
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Vilken fin present så jag förstår att du blev glad <3 Här är städningen nästan avklarad vilket känns bra.

Kram och ha en fin lillejulafton!

2018-12-23 @ 13:13:39
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: