Nyårsafton

 
 
Så var vi framme vid
årets sista dag.
 
Bokslut, lite vemod
och samtidigt en chans
att minnas och lyfta det
positiva och reflektera 
över vad man kanske
kunnat göra lite
annorlunda.
 
Jag ska fila på mitt
nyårslöfte inför nästa
år som ska vara av
den karaktären att
det är görligt och
positivt.
 
Nyårsafton är tänkt
att inledas med grillning
av burgare till lunch utomhus
i Lajksjö - men vi får se om
snöfallet tillåter...
 
Själv får jag köra emellan
lite under dagen/kvällen
för att titta till Eroz som
inte reagerar på raketer,
men som jag ändå vill
ha lite koll på.
 
Må vara vackert med
raketer, men jag hoppas
både för djurens och miljöns
skull att det blir ett förbud
och/eller begränsning när
dessa får skjutas...
 
Hade räckt med en kvart
före/efter tolvslaget.
 
Som det är nu börjar det
redan någon dag innan
och i städerna beskjuts
alltifrån allmänhet och
polis med raketer - galet!
 
 



åsa/nalta norrland säger

Gott Nytt År

Jag hoppas Ni får en fin Nyårsafton.

kram

2018-12-31 @ 12:01:00
Josefin säger

Ja att begränsa till nyårsafton vid tolvtiden är en bra idé. Och det är galet hur ungdomar beskjuter polis/blåljuspersonal. Däremot anser jag inte det är raketernas fel, utan det fattas i huvudet på dom som gör det. Har de inte raketer tar de stenar eller annat som finns tillhands. Hoppas på ett kraftfullt tag mot dessa ligister och deras fasoner. De kan gärna bötfälla föräldrarna till minderåriga också.
God fortsättning på det nya året🍾

Svar: God fortsättning själv Josefin, och jag kan inte annat än att instämma i dina tankar, att bötfälla föräldrarna gör det kanske mer "verkligt" och påtagligt för ligisterna som håller på, men har de ingen respekt för blåljsupersonal så har det nog tyvärr kanske inte heller det hemma... Hoppas nu du får en fin start på året!
Therese Bjärstig

2019-01-01 @ 02:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: