Snö och väldoft

 
 
Nu har snöandet gett
med sig där ute, men det
hindrar inte lite SNÖ
inomhus i form av ett
doftljus.
 
Jag är nämligen väldigt
förtjust i doftljus, doftpinnar
och doftpåsar, ett perfekt sätt
att kunna ge illusionen av
ett välstädat hem, och ett
måste då man har hund!
 
Favoriten bland "budget"
ljusen är vaniljdoftande sådana
från IKEA och RUSTA, men
även ljus med doft av kanel
(men jag tycker snarare det
luktar glögg) från Lagerhause.
 
Sedan så har vi ju dagligen
våra små ljus från Yankee
Candle i adventskalendern :-)
 
Dessutom har jag ett jätte
drygt Wood Wick ljus som
jag tänder så det sprakar
emellanåt, men det har
lite för stark doft för
min smak tyvärr.
 
Annars är lyktor med
plats för doftkakor eller
olja inte dumma, där kan
man även lägga juliga
kryddor i vatten och
komponera egna
dofter!
 
En favorit är kanelstänger,
några kyddnejlikor, lite anis och
eventuellt även kardemumma.
 
Nu ska jag se om kaffe-
maskinen har kört klart
rengöringsprogrammet
så att jag hinner få i mig
lite kaffe innan dagens
första möte tar vid.
 
Ha en underbar onsdag!
 
 
 



Znogge säger

Jag har lite svårt för starka dofter och passerar snabbt förbi avdelningen där IKEA har sina doftljus. Ett har jag i min ägo men det förblev släckt för året. Får se hur det blir i år...

Kram

Svar: Ja, när man passerar dessa avdelningar så är det inte doft utan stank måste jag hålla med om! Kan inte heller gå in/förbi en parfymavdelning, och brukar få problem på flygplatser där det är dålig luft och många som testar parfym... Är allergisk, så det är bara vissa ljus och dofter som fungerar, men just vanilj brukar gå bra! :-)
Therese Bjärstig

2018-12-12 @ 08:23:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Doftljus har sin givna plats här hemma och precis som Du är ju jag allergisk mot starka dofter så det måste ske med viss försiktighet så jag inte lyckas ge mig själv andningsbesvär.

Jag gillar ocå vaniljdoften och den där "ren tvätt" doften ;-)

Ha en fortsatt bra onsdag trots kylan... kram

2018-12-12 @ 14:05:54
christin säger

Hej Bruden!
Jag är dålig på ljus överhuvudtaget även om jag har en hel del, bäst gillar jag kronljus också p g a doften. Men bästa doften är väl den som luktar god mat 8-)), idag har jag gjort köttbullar och de smakade lika gott som de luktade.
Men annars så har vi ju haft en magisk dag och jag var ute och tog bort snön på växthustaket och syren och hägg. Det var magiskt att vara uppefter träden när snön drog ner över en, lite av en snökoja….

Må så gott!!

Svar: Ha ha jag skulle så gärna velat se dig när du var ute och tog bort snön, ser en väldigt fin snugumma framför mig :-) KRAM
Therese Bjärstig

2018-12-12 @ 19:33:52
Johanna säger

Älskar med doftljus :) Det kan man aldrig få för många av. Jag köper en del från partylite :=

2018-12-12 @ 19:50:19
URL: http://momentsbyjohanna.blogg.se
Linda säger

Åh håller med dig. Doftljus på vintern och doftpinnar resten av året. Perfekt! Ett måste.

2018-12-13 @ 13:50:50
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: