Bråda tider

 
 
Så var det sista veckan innan 
Påsk, tiden rusar verkligen fram!
 
Barnen har friluftsdag på torsdag
och jag ska till Umeå på onsdag,
och så ska vi hinna fixa inför 
påsken som är tänkt att
firas i stugan.
 
Luran var spekulant på att
baka något gott till dess.
 
En deadline och tandläkartid
ska vi också hinna klämma in.
 
Huvudsaken var dock att tandfen
kom ihåg att leverera lite slantar
till Bogge som tappade en 
tand igår kväll.
 
Nu har jag två tandlösa
ungar som tappat motsvarande
tand inom loppet av någon vecka!
 
Börjar bli skralt i tandfens kassa
då även hen anpassat sig till det
kontantlösa samhället ;-)
 
 



Znogge säger

Här väntar vi i stället på att första tanden ska komma :D Var sak har sin tid!

Kram och ha en bra start på veckan!

2018-03-26 @ 09:31:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Kanske tandfen har möjlighet att svischa lite pengar ;-)

Tandläkarbesök låter icke skoj.

I morse 27.5 kyliga grader, J tog bussen till Umeå för sjukhusbesök, då han ej skulle få köra bil efteråt var ju buss en smidig lösning.

Här har Elin friluftsdag i morgon med pimpling och ledig torsdag.

Nu ska jag strax i väg å skjutsa min mor för lite handling, sedan vid 15tiden ska jag hämta upp Elin.
Numera är måndagar den dag jag kör mest kors å tvärs.

kram

2018-03-26 @ 11:14:49
christin säger

Stressa inte för mycket utan tänk på allt skönt som du ska kunna njuta av i stugan under flera dagar. Maten kan ju inte vara något problem då det finns så mycket gott färdigt att njutas av... Vi grillade för 2 helger tillbaka ute på gården bara och såååå himla gott det är nu innan man halvlessnar på det.

Har ni satt in solpanelen så att ni har hyffsat varmt? Jag har varit på T-myra och eldat både i pannan och spisen, det är ju så kyligt att jag är rädd att blommorna ruttnar annars...

Hoppas att påskledigheten blir fin och god!!!!!

Svar: Vi har ingen Solarvent så det ska införskaffas, men gubben har åkt å får förelda så ansluter vi i morgon. Nu är paj på kylning, hundar rastade och barn sover, så jag ska snart göra det samma - glad påsk! 💚🐥💚🐣💚
Therese Bjärstig

2018-03-27 @ 11:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: