Energi

 
 
Det har varit en intensiv 
vecka som försvann i ett nafs.
 
Har inte ens orkat uppdatera 
här, utan somnat ovaggad tidigt
om kvällarna för att orka.
 
Jag har nått skit i kroppen som
gör att jag varken är sjuk eller
riltigt frisk, bara seeeeg.
 
Men helgens ledighet har
gett energi, jag har orkat städa
och renbädda vilket gör att
jag känner mig piggare.
 
 
 
 
Vårlikt och krispigt grönt i köket
istället för lila, och tulpaner och
godis i vardagsrummet.
 
Efter vi sett vasaloppet ska vi
ut en sväng med Eroz, och barnen
ska till mormor och morfar för att
sova där någon natt, de har ju 
sportlov i veckan.
 
Det gör att jag med gott samvete
kan jobba med en ansökan och
lite annat som måste göras.
 
 
 



Christin säger

Hej Tjejen!
Även att det är skönt när man har städat så ska du ändå prioritera att vara ute i solen och fylla lungorna med frisk härlig luft. Här lyser solen igenom snömolnen och det blåser inte... Ljuvligt! Vi gick i skogen igår med doggsen och det var ljuvligt på alla vis.

Ha det fint och njut av ett besök i Byn!!

Svar: Du har helt rätt, man måste prioritera, och jag kan lova att jag INTE prioriterat tvätt den senaste tiden så nu när ansökan är inne får jag nog vackert ta tag i det... Fast kanske ikväll när solen slutat lysa ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2018-03-04 @ 10:20:29
åsa i åsele säger

Trist Du mår dåligt, att vara trött, orkeslös å helt dränerad på energi är fruktansvärt frustrerande.

Skönt barna får vara hos morfar & mormor, lite omväxling och att bli bortskämda är ju aldrig fel :)

I morgon måndag ska vi till Lycksele, tisdag opereras pappa... på tisdag ska Elin rida så lite skoj blir det ju trots allt under lovet.

Krya på Dig <3

kram

2018-03-04 @ 12:56:57
Znogge säger

Så skönt att helgen har varit energigivande! Det behöv efter sådana veckor!

Kram

2018-03-04 @ 17:20:20
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: