Norrländsk taco

 
 
 
Jag håller på att fixa tillbehör
till dagens middag som är en
lyxig variant av norrländsk taco.
 
Förutom detta så har jag gjort
en sås med riven pepparrot,
cremefraiche salt och peppar.
 
 
 
 
Huvudnumret är dock detta
gravade och kallrökta kött
som är sjukt mört.
 
Det ska fräsas på så det blir
varmt och äts sedan med
tillbehören inlindat i tunnbröd.
 
Köttet (älg eller ren) läggs rått
med salt och socker i en lufttät
behållare och grävs ned i snön
i ca 6 veckor. Därefter kallröks
bitarna.
 
Så himla gott som det är
eller som här i vår norrländska
tacovariant.
 
 



Sussi säger

Vi åt tacos idag men med vanlig köttfärs. Det du åt såg mycket godare ut. Sånt fint kött får bara jag äta ute på restaurang ;) Kram

2018-03-25 @ 20:26:11
URL: http://nouw.com/enkelthemma
åsa i åsele säger

Smaskens. Du kan få bjuda mig på middag när helst Du vill ;-)

Är det hembakat tunnbröd dessutom?

Här har vi ätit våfflor :)

kram

2018-03-25 @ 20:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: