Traditioner

 
 
Jag älskar traditioner,
att den här kaninen ska hänga
i köket är en självklarhet.
 
Liksom att påskharen ger 
barnen presenter i deras 
påskburkar.
 
Men jag gillar även att skapa
nya traditioner, och hoppas att
påsk i stugan ska bli en sådan.
 
 
 
 
Idag gjorde jag bort den
stora påskhandlingen så nu
är den avklarad.
 
Maken har även forslat iväg
skotrar, bob, kläder och annat
till stugan.
 
Det blir mycket grillat och
enkel mat som sill, gravat, rökt,
ägg och potatis. Det enda jag ska
laga är min lax och sparris paj.
 
Påsk är till för att njuta!
 
I morgon väntar en dag i staden
och förhoppningsvis en efterlängtad
date med en jag saknar ❤️
 
Mormor håller ställningarna här
hemma och det blir nog både
mufffins och syltkakor som
hon hjälper barnen att baka.
 
 



åsa i åsele säger

Härligt :)
Traditioner är på gott och ont ;-)

Här påbörjade jag dammsugning men fick avbryta då mobilen ringde och en stomisjuksköterska från Lycksele pratade med mig i typ 40 minuter, sedan blev det att köra ner till mina föräldrar där jag var till dess jag skulle skjutsa Elin till Stallet... medan Elin var på Stallet var jag hos mina föräldrar igen å sedan då vi kom hem vid 18.15 blev det till att laga och äta middag.

Så nån fortsättning på städning och framplockning av Påsk blev det icke, jag har ju fortfarande "julgardiner" i tvrummet ;-9 jag hade tänkt byta idag men så blev det icke.

Ha en bra dag i Umeå i morgon å kör försiktigt, kram

2018-03-27 @ 20:43:05
Sussi säger

Så himla mysigt det låter. Jag kommer ihåg när jag bodde hemma. Min mamma höll på traditioner och pyntade och donade massvis inför storhelger. Jag har tyvärr inte ärvt den genen ;) Kram

2018-03-28 @ 21:47:36
URL: http://nouw.com/enkelthemma
christin säger

Morning! Ännu en fin dag.... Kan man få lax och sparrisspajens recept? I grova drag alltså.

Påskkram!!

Svar: Du hittar det här http://lurans.blogg.se/2011/april/paj-med-primor.html Inte "min" paj från början, men har blivit det då jag nu har gjort det till påsk och andra högtider i snart 7 år :-D Sååååå god! KRAM och GLAD PÅSK
Therese Bjärstig

2018-03-29 @ 08:32:30
åsa i åsele säger

Ha en fin Skärtorsdag och en härlig Påskhelg, kram

2018-03-29 @ 09:04:56
Znogge säger

Härligt med påsktraditioner! Här brukar vi leta påskägg i trädgården men i år krävs en snöslunga ;-)

Kram

2018-03-29 @ 12:19:48
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: