Alla ska med

 
 
Ja, det är inte bara ungarna
jag överför min advents-
och juleufori till - även den
fyrfota i familjen ska med
på tåget och har förärats
en egen kalender!
 
För i min värld så är det resan
mot jul, själva nedräkningen
som är tjusningen och inte
själva aftonen i sig.
 
Vaknade glad och tacksm
då jag i går drabbades av
akut illamående och trodde
jag drabbats av kräksjuka,
men i dag är det ordning
på torpet igen!
 
Så det blir en del pill
med ansökningar som jag
inte hann i går eftermiddag
innan det blir helg.
 
Och det lutar starkt åt
att det får bli lite fredags
tacos till middag...
 
 
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Skönt illamåendet gick över, nu hoppas jag Du mår bra resten av året.

Taco-fredag tror jag vi kör här oxå, svårt med sån mat om inte hela flocken är samlad så jag måste dubbelkolla med J under eftermiddagen om han tänker äta middag ihop med oss.

kram

2018-11-16 @ 08:16:04
Popprinsessan säger

Jag håller med dig, det är nedräkningen som är roligast! Längtar verkligen efter att börja plocka fram: Vet inte riktigt vad som hänt, men jag har visst råkat köpa lite nya småsaker i år... he he! Inväntar fönsterputsning, som jag för första gången i mitt liv beställt! - sedan blir det pyntning!

Kram och trevlig tacokväll!

2018-11-16 @ 10:09:09
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Vilken härlig kalender! Kanske något för Miss E. Visst är det tiden fram till jul som är mysig.

Kram

2018-11-16 @ 10:13:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Pauline Hurtig säger

jag har köpt sån till våra ketter :D

2018-11-16 @ 19:33:57
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Linda/Candygirl säger

Vilken himla tur det inte var den hemska sjukan.

Längtar så till nedräkningen börjar... har inet fixat kalender åt femtonåringen ännu. Börjar bli hög tid, faktiskt. Huga.

2018-11-17 @ 10:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: