Helgen

 
 
Vilken härlig ledighet
vi har haft, precis vad
vi behöver för att orka
fram till advent och jul!
 
Bogge har läst
Bamse för mig 💚
 
 
 
 
Vi har givetvis varit
ned på kyrkogården
och tänt ljus.
 
 
 
 
Och ätit en läskigt god
middag med ugnsrostade
grönsaker, kalvfile och en
whiskeysås.
 
Dukningen innehöll
en del läskiga djur som
jag och Luran hittade
i gömmorna.
 
 
 
 
Och Bogge gjorde en
smaskig efterrätt med
banan, chokladmousse,
grädde och förska hallon.
 
Min lilla mäster 👨‍🍳
 
Vi slog även på bastun
och tog och bastade 
som avslutning på
gårdagen - mys!
 
Idag är pappan och
Eroz i skogen och vi
övriga har haft  en skön
sovmorgon.
 
Vad det lider ska vi
plocka fram lite mackor
med julskinka som en
försmak på vad som
komma skall...
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Såg Du kommentaren jag fått i min alternativa övergångsblogg, nån från Dorotea... vet Du vem det är?

Kommer ju icke att fortsätta blogga i två bloggar dagligen.

Vet inte riktigt när var hur närmaste tiden uppför sig ;-) ska ringa lokala veterinären i morgon och höra om hon har tid/möjlighet, hon har telefontid måndag & tisdag så jag hoppas hon svarar.

kram

2018-11-04 @ 12:59:34
znogge säger

Det lät som en behaglig och trevlig helg på alla vis!

Kram och god söndag!

2018-11-04 @ 14:31:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anne säger

Du är för rolig 😝 Jag hörde på radio att det kanske var "fritt fram" med julen efter halloweek. Njut 🎅🏼

2018-11-06 @ 16:08:14
URL: http://mammanpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: