Lyxen

 
 
 
Lyxen med att jobba 
hemifrån är att jag ibland,
som idag exempelvis,
kan överraska barnen 
och hämta dem 
tidigare.
 
Minusgrader ute och rim-
frost så det nyper i kinderna
och dessutom skymmer det
tidigt, då är det skönt 
att slippa gå hem.
 
Istället köpte vi lite
gott till eftermiddagsfikat
och drack glögg med
tända ljus.
 
Att sitta ned
tillsammans en stund
är helt klart underskattat.
 
En bra uppladdning 
för att orka göra läsläxa
och glosor med humöret
i behåll...
 
 
 
 
 
När vi var in och köpte
fika köpte jag även årets
första hyachinter samt en
batteridriven ljusslinga
för utomhusbruk som nu 
får lysa upp granriset.
 
Blir intressant att se
hur länge batterierna
håller dock...
 
Jag har inga stora
förhoppningar, men det
lyser så länge det lyser!
 
 
 



christin säger

Det var fint!


Vi har haft ljuskällor ute i många år nu bara för att det blir mysigare i detta mörker. När snön kommer eller att det är rimmigt ute så blir det ännu vackrare.
Sen så har jag en lykta med levande ljus på en stubbe och den lyser för alla raringar som inte finns med oss längre.

Har läst ut en bok idag och mår förträffligt....

Ha en fin vecka du med!!!


Svar: Ja jag har både ljusslingor och levande ljus i form av gravljus i lykta ute, det behövs - men den vackra frosten ute lyser iaf upp lite, är så ooootroligt vackert nu! KRAMAR
Therese Bjärstig

2018-11-19 @ 18:57:47
åsa/nalta norrland säger

Trodde först Du hade tagit in och klädd julgran...

Jag har som Christin en lykta tänd för dem som inte längre finns bland oss, vi börjar tända lyktan omkring allhelgonahelgen å har ljus brinnande fram till jul.

kram

2018-11-19 @ 19:59:17
Svea säger

De blev fint med ljus slingan de var gott med fika glögg å muffins å vad de andra va mums älskar dej !!!😍😘❤️💝🍪🍰🥧❄️🌨🌬

Svar: Ja visst var det mysigt <3
Therese Bjärstig

2018-11-19 @ 20:23:30
Znogge säger

Så fint lyser hos er! Visst måste det vara en förmån att arbeta hemifrån. Kvalitetstid i det enkla med barnen kan man inte få för mycket av.

Kram

2018-11-20 @ 09:20:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

En annan sak som är lyx när man jobbar hemifrån är att när det är en magisk dag som idag så kan man ta hunden/arna ut på en magisk promenad.....

Jag ÄR ju också hemarbetande och har varit ute på en sån magisk runda nu och i skogen vilket är fint för oss alla.

Må så gott!!

Svar: Ja, jag ska bli bättre på att nyttja denna frihet, men när jag blir stressad så sitter jag bara med datorn och matar på, glömmer tom lunch och allt vad friskvård och promenader heter, men det är ju JUST DÅ som det behövs som bäst!!! Grymt vackert dessutom så man ska nog passa på att ladda lite dagsljus och frisk luft när man kan. KRAMAR
Therese Bjärstig

2018-11-20 @ 10:13:45
Pauline Hurtig säger

härligt! å så fint!

2018-11-20 @ 19:31:39
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Linda säger

Dom brukar hålla helt ok. Bäst är om man kan ha batteridosan inomhus. Det funkar i riset vi har under fönstren.

2018-11-22 @ 10:18:18
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: