Städar bort sommaren

 
 
Nu åkte sommarblommorna
på komposten då de gjort sitt.
 
Jag tycker dock att det känns
lite för tidigt för ljung, så
lite fejklöv fick komma fram.
 
Fåglar och fjärilar har ersatts
av svampar och älgar på
bron, för till veckan drar
jul älgjakten igång.
 
Gäller att ligga i fas ;-)
 
 
 



znogge säger

Även här kommer en del sommarblommor som gjort sitt att hamna i trädgårdstunnan i dag. Eftersom vi har trädgårdsarbetare så blir det nog inga höstblommor att tala om.

Kram och trevlig fredag!

2019-08-30 @ 11:08:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Tur för dej att du har fejklöv för så här fina löv finns inte ännu...
Svampen har ju börjat titta fram här omkring och även flugsvampar och dom tillsammans med björksoppen är nog de finaste svampar jag vet...
Men nu nöjer jag mej med att se dom efter vägen och sparar mej till nästa år.. Tur att jag har på lager så vi klarar vinterns behov.

Hoppas att du får fina dagar på stubben!!!

Svar: Stubben får vänta på mig tills på lördag och jag är nog kry i knäna, men gubben är i skogen i dag så det är ju lite spännande att höra hur de går för dem, och du har väl Bengt och Klinga i Bellvik gissar jag, så du får rå dig själv där hemma och ta dagen precis så som du vill ;-D Önskar dig en toppen fin måndag <3
Therese Bjärstig

2019-08-30 @ 20:12:34
Linda/Candygirl säger

Rensade bland blommorna i helgen. Men dom får hänga kvar ännu. Fina är dom, de flesta. Resten klippte jag ned.

2019-09-02 @ 06:50:27
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: