Solenergi

 
 
Trots att tempen
visade drygt 20 minus
så lockade solen ut oss
på en promenad.
 
Det får vara nog med
kurering genom vila
och slöande framför 
diverse serier och
dokumentärer.
 
 
 
 
Finns ingen bättre 
medicin än frisk luft,
natur/skog och lite
rörelse.
 
Sagt det så många
gånger genom åren 
men tycks glömma
det lika fort...
 
 
 
 
Alltså den energin 
man får av solen!
 
Det känns nästan 
som han där uppe
strösslar guldkonfetti
över en när man hamnar
i en glänta och nås av
solens strålar.
 
 
 
 
Finns inget dåligt väder,
bara dåliga kläder...
 
Maken, Eroz och Luran
vände halvvägs då hon
frös om fingrarna.
 
Själv är jag superfrusen
av mig och har lärt mig
den hårda vägen att
bylsa på mig.
 
 
 
Så jag knatade vidare
själv och laddade må 
bra kontot med tystnad,
ensamhet, natur, frisk 
luft och tacksamhet 
över min stund på
jorden.
 
 



christin säger

Och dagen fortsatte med ett magiskt månsken och himmel på kvällen när jag var ute med hundarna och i morse när månen höll på att komma fram ur förmörkelsen...
Det känns nästan som att man är inne i en bubbla, en magisk värld och vi som bor så fint att vi kan uppleva detta som är ovanför oss.
-22,8 har vi nu och det är mycket för att vara hos oss, har skurit upp lite pären till rådjuren som är hungriga och behöver mat.

Kram!!

Svar: Så fint att du hjälper rådjuren, tänkte på dem nu när det är/varit så kallt... Eroz har lärt sig att hålla sig undan på morgonen, han vill INTE ut, utan ligger hellre inne och håller mig sällskap då han kan. Rätt mysigt! KRAM
Therese Bjärstig

2019-01-21 @ 08:37:45
Linda / Candygirl säger

Helt klart bästa medicinen. Det är fantastiskt ute. och snartg kommer den där härliga vårvintern då vi slipper frysa och ändå kan njut av snö och sol.

2019-01-21 @ 12:39:27
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: