En morsdag att minnas

 
 
Vilken lyxig morsdag jag
fick av familjen!
 
Sovmorgon, kaffe på
sängen och sedan fick jag
ligga och läsa denna
bok helt ostörd
i flera timmar.
 
Vardagslyx och total
avkoppling för mig.
 
Jag gjorde inget vettigt
alls annat än att jag var
och gjorde min plikt och
röstade till Europaparlamentet
samt uppvaktade min egen mor.
 
 
 
 
 
Kvällen innan fick jag en tidig
morsdagsmiddag i kåtan
av familjen.
 
 
 
 
Vi hade turen att även
grannarna skulle ned så
vi slog följe och hade en
trevlig kväll tillsammans.
 
Att det blev morsdagsmiddag
kvällen innan och inte på söndag
berodde på att Luran redan
hade planerat en trerätters
som hon skulle bjuda mig på.
 
 
 
 
 
 
Lurans trerätters kommer jag
sent att glömma - älskade unge <3
 
 Nu en ny vecka som inleddes
med karneval för barnen.
 
Bogge skulle klä ut sig till
tiger och Luran lånade min
hårklämma, datorväska,
namntag från senaste
konferens och gick
som en mini me.
 
Själv har jag "akuten" här
hemma för sista minuten frågor
då mina studenter ska lämna in
sina uppsatser i morgon.
 
Men nu väntar lunch,
och jag tror jag ska gå ut
och se om jag kan få liv
i vår gräsklippare...
 
Börjar vara dags för första
klippningen för säsongen.
 
 
 
 



znogge säger

Vilket härligt och bra morsdagsfirande det blev i dagarna två. Då kan man bara njuta och känna sig tacksam.

Kram och ha en bra start på veckan.

2019-05-27 @ 15:03:52
Johanna säger

Så himla mysigt!

2019-06-10 @ 21:31:13
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: