Glasklart

 
 
Var ju borta i helgen 
men lyckades ändå 
handla på lokal loppis!
 
Fick kika via sms,
sen swish och hemkörning
av prylarna - inte illa!
 
 
 
 
En stor skål med 
tillhörande fat blev det
som jag ska inviga med
en fruktsallad så snart
jag bara kan.
 
Så förtjust i både färg
och ”bubblorna”.
 
Men vet inget mer 
om serie eller ursprung
tyvärr, hade varit kul att
veta så känner ni igen 
får ni gärna berätta!
 
 
 
 
 
Det blev även fyra 
så uppläggningsfat i
pressglas där ni ser 
tre av dem här 
staplade i varandra.
 
Ett fjärde i blått 
passade bättre hos
svärmor så det fick
hon :-)
 
Nu ska jag ta lunch
sedan handledning 
och förberedande inför
två dagar i huvudstaden.
 
Får väl se hur det 
går med flygandet den
här gången ;-p
 
 



ansepanse säger

vilka vackra glassaker. Sådana där hade min mormor. Undrar var de tog vägen. Hade gärna övertagit dem.
Vi har också fått kallt och det har snöat lite då och nu. I morse låg det lite vitt på backen och det ser så sorgligt ut eftersom björkarna slagit ut och vinbärsbuskarna står i blom. Det var bara för att det var så varmt i april. Undrar hur det blir med växtligheten nu.
Förra måndagen fick jag glaskroppsavlossning i vänster öga. Jag fick en akuttid på Ögon och blev riktigt ordentligt undersökt i båda ögonen. Det jag måste hålla koll på riktigt noga är att det inte värre. Det är tre symptom som jag ska hålla stenkoll på. Om någon av dem inträffar är det frågan om näthinneavlossning och då har jag bara 24 timmar på mig med operation eller laserbehandling. Annars kan jag förlora synen. Men nu har det gott en vecka, så håll tummarna för att det inte händer något mer under de kommande veckorna.
Ha det gott ni alla fina <3
massor av kramar <3 <3

2019-05-07 @ 13:24:56
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Grattis till fina fynd! Uppläggningsfaten känner jag igen och det finns nog några i förrådet. Håller med dig om att färg och bubblor är väldigt fina!

Kram

2019-05-07 @ 20:13:44
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: