Hjältar och rösta!

I helgen kom ett par tjejer
från ett ungdomsförbund
förbi för att prata politik
och uppmana till att
lägga en röst i EP-valet.
 
Vilka hjältar!
 
Så himla bra och roligt att de
engagerar sig, en livsgnista
för demokratin! Även om jag
inte tänker lägga just min
röst på deras parti, så är det
bra att de uppmärksammar
detta bortglömda val som
många inte vet så mycket
om och prioriterar bort.
 
Är man nyfiken vad EU
gör så kika på denna länk:
https://what-europe-does-for-me.eu/en/portal
 
Det var ett litet livstecken
från mig, jag fortsätter en
intensiv undervisningsperiod
och inläggen lär inte dugga
allt för tätt...
 
 



åsa säger

Inte för att jag direkt varit så jäkla aktiv och intresserad av omgivningarna de senaste dagarna men jag tycker nog att EU valet är en rätt bortglömd historia och jag tror ju att många "glömmer" att rösta just på grund av frånvaron av uppmärksamhet.

Ha en bra onsdag, kram

2019-05-15 @ 07:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: