Belöning och sporre

 
 
 
Idag är det dags för
Black Friday med både köphets,
en hel del lurendrejeri och
möjligheter till fynd.
 
Jag har googlat och
prisjämfört sportklockor
hela hösten för att ha
koll...
 
Tanken var nämligen
att jag skulle belöna mig
själv med en klocka som
ett delmål på min hälsoresa
mot mer aktivitet och
sundare vanor.
 
Nu blev det dock två Garmin
klockor, en Instinct till maken
och en Forerunner till mig då
vi båda var värda det.
 
Till kanonpris :-D
 
Under hösten har han nämligen
tappat 20 kg och jag 15 kg.
 
Det känns egentligen inte så
mycket på ett sätt men å
andra sidan är det ju
totalt en hel unge ;-P 
 
 Dock så är ju tanken ett
det ska vara en livsstil som
håller i sig, och då kan man
behöva en sporre som kan
hjälpa och peppa i den
fortsatta resan.
 
Hoppas klockorna kan
fylla den funktionen!
 
Annars så är det ju
adventsfredag på skolan,
och för första gången sedan
förskoleklass är jag inte där
och fixar fika till barnen när
de kommer åter från kyrkan...
 
Måste erkänna att det
känns lite ledsamt då
det varit en mysig tradition
de senaste fem åren.
 
Men jag får väl mysa till
det lite här hemma med
julmusik, juldoftande ljus
och lite mandariner medan
jag läser underlag inför
eftermiddagens handledning :-)
 
Ha en fin fredag!
 
 
 
 



Popprinsessan säger

Men wow, ni har jobbat på bra under hösten! Grattis till era framgångar - klart ni ska ha en sporre!
Är det uteslutning av sötsaker och simning som varit din huvudsakliga förändring?

Själv hade jag spanat på ett spel till Nintendo Switch till sonen, men avvaktade Black friday - och idag är det dyrare! Ja ja, så går det ibland.
Hoppas ni får en riktigt mysig fredag även om den inte är enligt tradition.
Kram och trevlig helg!

Svar: Japp i mitt fall är det daglig rörelse och mindre godsaker på veckorna, i makens fall är det otroligt nog bara det att han slutat med mackor och kakor, livet är orättvist ;-) fast nu promenerar vi ihop med hunden, kul och mysigt!
Therese Bjärstig

2019-11-29 @ 08:54:43
URL: http://www.popprinsessan.se/
Jenni säger

Wow, bra jobbat! Och det är väl under inte så lång tid heller, impad och inspirerad blir jag! Det är ju bara all denna goda mat som gosaker som jag har så svårt att låta bli :P

Ha en fin adventshelg!

2019-11-29 @ 11:23:50
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Men fy sjutton vad bra ni jobbat. Känns som att jag aldrig skulle klara nåt sånt. skulle vara glad om jag fick bort typ 5 kg men jag orkar inte ta tag i det.

2019-11-29 @ 12:07:39
URL: http://www.candygirl.nu
Lisa säger

Vad duktiga ni är som gått ned så mycket i vikt. Önskar jag kunde vara lika duktig :)

Svar: Tja det vet jag egentligen inte, vi har ju tidigare varit lika dåliga då vi tillåtit oss att äta lite för mycket gott och varit lata ;-D Men det är skönt att komma igång igen med träning och bra rutiner :-D
Therese Bjärstig

2019-11-29 @ 14:14:48
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Johanna säger

Det var inte illa! Bra jobbat! Klocka hjälper & sporrar en väldigt mycket!

2019-12-17 @ 21:06:38
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: