Dofter

 
 
Kom ned till årets
första utslagna hyacint.
 
Ljuvlig doft!
 
I klass med syren
och hägg, men min
absoluta favorit 
liljekonvalj är nog
strået vassare.
 
 
 
 
 
Dock känns dessa
blomster långt bort...
 
Minus tolv grader
idag och långkallingar är
på nu när vi ska knata
upp mot skolan.
 
 



christin säger

Lite chockerande men ändå upplyftande att se just dessa blommor i denna mörka tid...
Jag som alltid har tyckt om alla årstider men den här tiden på året tycker jag inte om längre, detta kompakta mörker. Tror jag måste klä på mej och gå ut och räkna stjärnorna i kväll, det är magiskt trots allt.

Ha en fortsatt fin vecka!!

Svar: Ja bylsa på dig och ut å njut av stjärnorna! Men glöm inte långkalsonger, var bitande kallt i morse på promenaden trots långkallingar, så det behövs en balja kaffe för att tina upp... Tur att det är varmbad så att jag kan åka upp dit och få värme i kroppen ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-11-27 @ 08:05:48
Lena i Wales säger

Hyacinter, vad härligt, men inte härligt med minus 12.
Sköt om dig!

Svar: Har problem med bla din och znogges och åsas bloggar, så fort jag ska kommentera så svarar inte sidan :-( men jag kan läsa som tur är iaf! Önskar dig en fin vecka ❤️
Therese Bjärstig

2019-11-27 @ 09:20:05
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Lisa säger

Oj vad kallt ni har. Vi har 6 plus och det regnar. Jättetrist

Svar: Ha, ja idag är det närmare 17 minus så det är onekligen viss skillnad i vårt avlånga land... Önskar dig en fin fredag och trevlig helg!
Therese Bjärstig

2019-11-27 @ 12:23:04
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
znogge säger

Hyacinter doftar underbart men det gör även liljekonvaljer och syrener. Jag kan känna doften bara av att titta på dina bilder.

Kram och ha en fin onsdag!

Svar: Kan bara hålla med, njuter till fullo, nu har samtliga tre hyacinter börjat blomma, å då de är svaga så behövs flera för att få någon doft ;-D Har försökt att kommentera hos dig, men har åter igen problem med det tyvärr, och i vanlig ordning även hos Åsa trots att jag tror ni har olika plattformer för bloggarna?! Konstigt. Var i alla fall trist med incidenten, tur det är helg och du får vila, samla kraft och mysa med lilla S - mysig fredagsrutin ni skapat! Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2019-11-27 @ 13:30:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Hyacinter liksom syren och liljekonvalj är big no no här hemma då jag blir tvärt supertät och icke kan andas... kan inte ens säga att jag tycker det doftar gott ;-)
fast syrendoft utomhus är härligt :)

Har gott en promenad med Teddy längst elljusspåret, vältrampat av renar så lite bökigt att gå... men vi såg bara spår inget levande av nått slag.

kram

2019-11-27 @ 14:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: