Fredagsrutin

 
 
 
Jag är lite svag för
rutiner...
 
En sådan är att
under vinterhalvåret
unna mig en
fredagsbukett.
 
 
 
 
 
 
Denna gången blev
det en från ICA.
 
Brukar stå sig väl
så bra som de från
blomsterbutik.
 
 
 
 
 
 
Det blev även en
snabb sväng på
Tur och Retur för
second hand fynd.
 
En glasskål på fot,
en tomtelykta och en ask
säsongsenliga tändstickor
blev det inhandlat.
 
Glasskålen hade en
en spricka och saknade
någon flisa så den kunde
jag pruta ner rejält.
 
15 kr var den helt
klart värd!
 
 
 
 
 
 
Nu är jag redo att
tända det första
ljuset på söndag.
 
Och på tal om rutiner,
dags att masa iväg sig
till simhallen och simma
lite, därefter väntar middag
och så bio - Tills Frank
skiljer oss åt.
 
 



Znogge säger

Jag brukar också unna mig en fredagsbukett men hittills har jag inte kommit till skott. Nu får jag helt enkelt ta mig i kragen. Grattis till den söta skålen. Den kan man använda till många olika saker.

Kram och ha en fin lördag!

2019-11-30 @ 12:51:59
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Vi har inte ens kommit så långt att vi har en adventsljusstake att tända i morgon... då J inte hade lust att plocka ner advents/jullådor då jag kände mig inspirerad så tänker jag vänta till dess han känner sig mogen ;-) det är ju J som är julnörd hos oss :D

kram

2019-11-30 @ 16:48:43
Linda/Candygirl säger

Bra med secondhand fynd. Gillar sånt. Ingen bukett här. men hyacinterna blommar.

2019-12-01 @ 14:48:07
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: