Granar och hjortar

 
 
Det kalla vädret och
rimfrosten fick mig
att inse att det var
hög tid att plocka
bort hösten...
 
Så alla ekorrar, kottar
och orange detaljer
har plockats bort och
ersatts av vintriga
(säger jag, andra säger
juliga) detaljer.
 
 Hjortar på gardiner
och som dekor i
vardagsrummet.
 
Men även granar
både här och där.
 
Som krukväxter,
som lyktor och som
lampor i fönstren.
 
(Då adventsstakar
och stjärnor får vänta
ytterligare någon/ra
veckor.)
 
 
 
 
 
Vitt, grönt och grått
känns skönt efter att
ha haft färg (orange).
 
Mer vilsamt på något
sätt. Och för mig är julen
sällan röd, utan mer av
neutrala toner och
naturmaterial.
 
 
 
 
 
 
Det blev riktigt mysigt
här hemma nu, och
det ska bli roligt att
se barnens reaktion.
 
Eller förbipasserandes...
 
För det lär nog
kanske reta någon
att julgardinerna
redan sitter uppe ;-)
 
 
 



Znogge säger

Så fint det blev och lite lagom. Själv väntar jag ett tag för än är det höst här. En vit vinter är det sällan vi får.

Kram

2019-11-05 @ 17:40:23
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Blev jättefint å eftersom Du inte har rött rött rött så blir det ändå inte så juligt.
Faktiskt funderar jag på att hänga på Dig :) jag tror jag ska försöka börja städa tvrummet i morgon å då blir det julgardiner rött rött rött :D
Men ljusstakarna får snällt stå å vänta... då jag behöver Js hjälp att ta ner dem så kan jag ändå inte fixa det själv.

Ingen rörmokkare har haft tid att åtgärda elementet i sovrum så ja vi fryser väl inte ihjäl ;-)
Men det är aaningen fryskallt.

kram

2019-11-05 @ 17:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: