Julbord och klimpsoppa

 
 
Jag har nog aldrig
ätit julbord så tidigt
något år, men det 
gick ner utan 
problem ;-)
 
Jag är dock ej 
någon större julmats
älskare, köttbullar, 
prinskorv, revbenspjäll 
äter man ju annars också
så det är inget måste 
till jul för mig.
 
Däremot vill jag ha
goda laxar/röding och
sillar på min tallrik!
 
Doro Camp får 
helt klart godkänt 
på den fronten.
 
Och när jag kikar
i almanackan så ser
jag ju att det är på 
pricken en månad
till uppesittarkväll :-)
 
Så att sätta ihop
och dekorera lite 
pepparkakshus känns
som en bra syssla
sen i helgen!
 
Först ska jag dock
hämta upp Luran och
farmor (Luran har sovit
över där) och åka och
simma med dem.
 
Bigge hördes vilja
gå på bio sen i dag,
och så ska vi uppvakta
minsta kusinen när 
pappan i huset kommer
hem (jobbar idag).
 
Själv har jag ett sjukt 
begär på klimpsoppa
och ostsmörgåsar så
jag ska fixa soppa på
den fina buljong mamma
var förbi med igår efter
hennes senaste storkok
på älgben :-)
 
 
 



christin säger

Jag håller nog på Klimpsoppa i jämförelse med julbord (vi är nog för bortskämda). Håller med dej om fisk men jag älskar revbenspjäll också... Men jag inser ju också att om jag skulle göra alla syltor själv så skulle de bli mycket godare och smaka lite olika beroende på vilket sylta det är, men det är länge sedan jag gjorde det. Men klimpsoppa är alltid gott!

Ha en fin helg och krama Farmor ifrån mej!

Svar: Ja du har rätt, man är nog för bortskämd, hemlagat eget julbord är det bästa utan tvekan, men Doro Camps får ändå godkänt :-D
Therese Bjärstig

2019-11-23 @ 08:40:15
åsa säger

Klimpsoppa... jag/vi äter köttsoppa med klimp, är det samma lika som Du eller har Du bara buljong och klimp?

I eftermiddag så vinkade vi hej då till grabbarna grus som varit hos Elin sedan igår då skolan slutade,
de gjorde egen middag när vi var på festen igår kväll, lite oväntat valde de att fixa stekt kycklingfilé, klyftpotatis och sås :)

Gissa vem som tydligen ska flytta till Dorotea ;-)
tänker mig att soc kanske visat lite för stort intresse så det nu är dags att förflytta sig ;-)
Galet...

kram

Svar: Jag har enbart buljong och klimp, inget kött eller grönsaker :-D
Therese Bjärstig

2019-11-23 @ 21:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: