Kallt, vackert och spännande

 
 
Det var en kall men
fin dag i skogen idag.
 
Suveränt fint hund-
jobb av Eroz med
stånd och gångstånd 
i omgångar under
flera timmar.
 
En ko med
dubbelkalv var det
han skällde, men vad
hjälper det när det är skrapigt
och svårt att smyga på ståndet
för husse, och matte som satt
på pass inte fick till ett avslut
och bommade en
av kalvarna 🙈
 
En trött vovve vilar ut,
och själv försöker 
jag få upp värmen i
tårna innan jag följer
Bogge på skyttet.
 
Bevisligen borde
kanske även jag ta
och träna prickskytte...
 
Men jag tar alla gånger 
ett bomskott istället 
för en skadskjutning,
så slutet gott allting gott.
 
 



Popprinsessan säger

Men oj så mycket snö! Här har det småregnat hela helgen känns det som, blött och grått bara....
Hoppas du haft en skön helg!

2019-11-03 @ 18:01:53
URL: http://www.popprinsessan.se/
åsa säger

Tycker Du ska hänga med å testa pistolskytte, jag skulle gärna följt...
Solsken å fin dag idag, helt underbart.
Bättre att missa grovt än skadeskjuta, men lite surt för Eroz att husse & matte inte var träffsäkra.

kram

2019-11-03 @ 19:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: