Läsvärd

 
 
 
Ett måste då jag är
på Arlanda är att slinka
in på Pocket Shop och
köpa böcker.
 
Denna gång blev 
det bland annat denna
boken, Tatueraren i
Auschwitz.
 
Utan att den går in
i detalj i omänsklighet
och lidande så griper
det en och som läsare.
 
Det är ofattbart att detta
både kunde och fick hända.
 
Låt oss aldrig glömma,
och låt det aldrig
hända igen.
 
Nästa bok som jag
nu tar mig an är 1794.
 
Får hoppas den lever
upp till förra boken,
1793.
 
 



Åsa säger

Nyss inkommen efter en Teddypromenad 🐕 halkade å föll baklänges å slog huvudet å höger höft på nått vis 🤔 så jag känner mig mörbultad, måste ta fram mina icebugs ⛸
Tyvärr tror jag vi är på mot en ny svart framtid med alltför mycket Vi och De andra 💀 Högerkrafter som vill stänga ut icke önskvärda genom stängsel och gränsbevakning 🛑 ✋🏻
Bara här i Sverige är tongångarna annorlunda mot för en tre, fyra år sedan.
Kram

2019-11-14 @ 13:13:37
znogge säger

Den boken tyckte jag var väldigt läsvärd och bra. Ett viktigt ämne som ligger i tiden.

Kram

2019-11-14 @ 14:25:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

1794 var riktigt ruggig! Står i den att nästa inte kommer förrän hösten 2021, hur ska man kunna vänta så länge? :D

Svar: Åhhh, jag som hade tänkt vänta med den till i helgen, men nu vill jag ju läsa den bums, nu, nu... Så nu sätts arbetsmoralen på prov ;-D Koda intervjuer eller läsa en ruggig bok, hm...
Therese Bjärstig

2019-11-15 @ 09:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: