Lysande

 
 
Grymt oskarp och
suddig bild på en
jämthund i rörelse.
 
För nu vet han vad
det blinkande lysdiod
halsbandet betyder
- promenad!
 
Fiffig då det har
tre lägen, snabbt alt.
långsamt blinkande
eller fast sken och det
kan klippas i lagom
storlek beroende
på vilken vovve 
man har.
 
Själv drog jag på
mig reflexväst, en 
billig livförsäkring 
som gör att man
syns!
 
Nu inväntar vi dock
herrarna i huset som
strax bör komma hem
från fotbollsträningen
så att vi kan se kvällens
avsnitt av Vår tid är nu.
 
 



åsa säger

Smart *tummen upp*, själv syns jag bra men the dogs går i mörkret ;-) nu går jag dock typ aldrig promenader efter kl 18.

kram

2019-11-25 @ 20:50:05
christin säger

Såg du stjärnorna i kväll?
Nu kan man ju bli rent av kollrig av lycka när dimman och molnen lättar och man ser stjärnor där bakom.

Kram!

Svar: Ja det är en vacker tid, och tur att man bor där det inte finns "ljusföroreningar" så att vi kan njuta! :-) KRAM
Therese Bjärstig

2019-11-25 @ 21:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: