Rensat i röran

 
 
Få saker är så renande
som att rensa, röja 
och organisera.
 
Jag gör det i vågor,
när förfall och oordning
så kräver.
 
Skafferiet stod nu
på tur och jag måste
erkänna att maizenamjöl 
från 2016 huserade längst
bak på en av hyllorna...
 
Kökets ”skräplåda” fick
sig också en rensning,
lilsom kontoret.
 
Nästa projekt blir nog
att ta mig an källaren
och särskilt pannrummet.
 
Där har nämligen en
mängd kartong och 
annat hamnat, men i 
helgen ska jag minsann
fylla återvinningsstationen!
 
 Idag gäller det dock
att rensa undan punkter
från veckans ”att göra
lista” på jobbet.
 
Budgetmöte och en
online kurs om NVivo
har fyllt förmiddagen.
 
Nu lunch på Doro Camp,
och så lite friskvård så
att jag har energi att
ta tag i mer jobb i
eftermiddag!
 
 
 



Znogge säger

Visst är det otroligt befriande att rensa och plocka undan sådant om inte används. Vårt skafferi behöver definitivt en översyn!

Kram

2019-11-07 @ 17:42:16
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Ända sen Doro Camp började med restaurang har jag sagt vi skulle ta oss dit å käka... har ju inte blivit av, typ som pizzan hos Bergmans ;-)

Idag har jag gjort typ ingenting.

kram

2019-11-07 @ 20:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: