Swimmers high?!

 
 
 
Runners high är väl
en av de bästa känslorna
ever när den väl infinner sig.
 
För egen del var det dock
länge sedan sist den
känslan infann sig...
 
Och när jag kikar i mitt arkiv
så ser jag att perioder med
mycket löpning allt som
ofta resulterade i att jag
fick ont i halsen under den
kalla årstiden.
 
Sen kom ryggen å ja,
resten är historia.
 
Simning har aldrig varit
min grej, men med ett
ömt knä, ond rygg och
för tung kropp var det
bara att bita i det sura
äpplet.
 
Jag är så glad att
jag gjorde det!
 
Nu vill jag inte gärna
missa ett pass och
även om det inte går
fort så nöter jag på.
 
En härlig känsla
att kunna röra sig
utan att det gör ont
i kroppen :-)
 
I dag så utökade jag de
vanliga 40-60 minutrarna
till 100 minuter och ångrar
nästan att jag inte körde
på i två timmar.
 
Måste varit swimmers
high som infann sig?!
 
Dock så krävde jobbet
att jag rundade av och
begav mig hem.
 
Men känslan tar jag
med mig!
 
 
 



christin säger

Jamen så himla skönt!! Jag tror att simning och skidåkning är två aktiviteter där man använder mest muskler i kroppen samtidigt och att det är det som gör susen.... Och vänta till våren när du är där på morgonsidan och solen är på väg upp!! Wow, det är magiskt.

Nu har även jag börjat julförberedelser... jag har beställt grisfötter idag! Gutt, gutt..

Kram!!

Svar: Är rätt mysigt nu med i mörkret med mysbelysning och bra musik i högtalarna, och så det varma vattnet... Passar på att njuta så länge varmbadet är! Och grisfötter är ju så gott, hoppas innerligt att mor gör en laddning som jag får ta del av då det bara är jag här hemma som gillar nassetassar :-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-11-20 @ 16:50:30
åsa säger

Jag tror simning ger mycket endorfiner,
att kunna röra sig och känna sig lätt...

Har Du testat vattengympa?

Jag som är allergisk mot klor får väl fortsätta gå mina promenader även om jag nu har tänkt vila mig i form fram till fredagskväll så jag orkar gå ut å äta å vara hyfsat social.

kram

Svar: Vattengympa är nog inte min grej, är inte allt för förtjust i kollektiv/gruppträning, vill vara i min egna lilla bubbla ;-P
Therese Bjärstig

2019-11-20 @ 21:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: