Telefonförsäljare

I den mån jag kan så
brukar jag vara så trevlig
det bara går när
telefonförsäljare 
hör av sig.
 
Kan ju inte vara världens
roligaste jobb...
 
98% av gångerna fungerar
den trevliga strategin.
 
Men ibland när de inte
kan ta ett nej utan blir
mer och mer aggressiva 
eller påstridiga så växer 
hornen på mig.
 
Låneförmedlare brukar
jag då få tyst på med att
 jag inga lån har eftersom
jag efter en lottovinst är
ekonomiskt oberoende
numera.
 
De som vill sälja saker,
abonemang och tjänster 
av diverse slag brukar
jag beklaga med att jag
är i personlig konkurs och
satt under förvaltarskap.
 
Rik som ett troll eller
fattig som en kyrkråtta?
 
Varken eller, men jag ljuger
som en borstbindare!
 
Och det är riktigt roande
att höra hur säljarna tar
in denna typ av info, 
samtalen brukar
avslutas rätt omg ;-P
 
 
 
 



åsa säger

Känner igen det där ;-)
Numera säger jag typ bara Nej Tack å trycker bort samtalet då jag inte orkar diskutera med någon som inte vill lyssna.
Som hen som ringde och ansåg jag ljög då jag inte hade andra lån än huslån... alla människor hade enligt den telefonförsäljaren lån.

kram

2019-11-04 @ 14:18:48
Znogge säger

Ha ha, vilka härliga tips! Själv brukar jag direkt säga att jag inte är intresserad så slipper de rabbla hela sin text.

Kram

2019-11-04 @ 14:48:07
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: