Bestulen

 
 
Tur man inte är en
troféjägare, för i natt
så hade björnen varit
vid vårt slakthus och
nallat älgskinn och
huvudet på min
tolvtaggare.
 
Mig kvittar det då
jag ändå inte tänkt
ta reda på den, jag 
har fullt upp att ta
reda på köttet ;-)
 
Malt ännu mer kött
idag, håller på att 
torka en del i ugnen
och så har jag fileat
massor av fjällfisk
som inte får plats
i frysen...
 
Ska testa att krydda 
på fisken med lite 
wasabi och annat gott
och se om det kan bli 
någon sushi bowl
av det i morgon.
 
Ikväll blir det dock
tacomys av årets 
älgfärs.
 
🥑🥒🍅🌶🌮🌯
 
 



Znogge säger

Så ni har björn så nära inpå- Lite läskigt hade jag tyckt men vi delar ju naturen med djuren.

Kram

Svar: Japp, vi har flera björnar som håller till i anslutning till vårt slakthus, men så länge de bara "lånar" skinn, huvuden och slaktavfall så är det väl bara ett naturligt kretslopp tänker jag. Vi ser dem aldrig utan de är inte närgångna på det sättet utan kommer om natten då ingen är där. Däremot såg en passare en björn under jakt, så det finns gott av dem!
Therese Bjärstig

2019-09-14 @ 21:39:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

wow. Björn.Vore coolt att se en på riktigt.

2019-09-15 @ 14:24:56
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Lite avundsjuk blir jag på Din rikedom, jag skulle inte tacka nej till att ha fjällfisk i frysen.
Men då det bara är jag som äter fisk... J tycker fiskpinnar är okey ;-) så är fisk inget som prioriteras här hemma.

kram

2019-09-15 @ 15:47:10
pop säger

Men oj vad läskigt det låter med björnbesök! Ser att du skrivit att de aldrig syns dagtid, men jag hade nog ändå varit lite skraj...
Kram

2019-09-16 @ 14:19:22
URL: http://www.popprinsessan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: