Höstmys

 
 
Dagen började med
att Bogge kröp ner hos
mig i sängen och läste 
15 min ur en bok som
del i det läsmaraton han
gör under fyra veckor.
 
Mysig start på dagen!
 
Sedan blev det kaffe,
dock inte ute i skogen
utan hemma i köket.
 
Jag hoppade älgjakt
idag då jag känner mig
lite sliten/förkyld.
 
Har ju klarar mig från
sjukdom denna älgjakt 👍🏻
 
 
 
 
 
Luran ska baka och
göra godsaker då hon
har dukat i uterummet
för en liten höstfest
senare ikväll.
 
 
 
 
 
Själv tänker jag nog ta
en kortare skogspromenad
och se om knäet återhämtat
sig och plocka in lite pyssel-
material från naturen.
 
 
 
 
 
Hösten är ju bara en så
underbar tid, vill pausa så
att jag hinner njuta av 
allt som sker i naturen
från dag till annan.
 
 
 
 
 
Och ljusförrådet har redan
minskat så det är dags att
fylla på det...
 
Även utebelysningen är
på plats och tänds om 
kvällen, mysigt!
 
Ska nog investera i lite
solcellskampor som
kan pryda lekstugan 
så det lyser även där.
 
 
 
 
 
 
Nepp, en kopp kaffe till
får det bli innan jag ger
mig ut och traskar. 
 
 
 
 
 
Önskar er alla en
underbar söndag!
 
🧡🦔🍁🍄🍂🐿💛
 
 



Znogge säger

Så höstfint ni har det hos er. Här har jag inte kommit till skott alls...

Kram

2019-09-15 @ 10:25:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Så fina höstdekorationer. tycker solcellslampor är så himla smart. Men här funkar dom inte. Nu, när dom behövs, är det för lite sol på dagarna för att dom ska orka laddas. Och när solen lyser bra är kvällarna för ljusa. Haha. Så det blir el eller batteri här. Har avverkat MÅNGA olika sorters solcell och ännu inte hitta några som jag tycker funkar här uppe.

Svar: Men precis, jag upplever samma sak, är ju ljust så länge så på sommaren gör de ingen nytta och nu på hösten fisglöder de en liten stund bara. Jag har en ljusslinga med batterier och timer som jag är nöjd med, men skulle vilja ha ytterligare några smarta batterilyktor som man inte behöver byta batterierna i stup i kvarten....
Therese Bjärstig

2019-09-15 @ 14:23:25
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Ja, hösten är verkligen mysig! Hoppas du inte blir sjuk! Här började Linus snora idag & förra veckan vabbade jag med Leija 2,5 dag. Förkylningstiden har börjat!

Svar: Ja sannerligen vabbtider, Luran kände av halsen i går kväll, men idag var den bättre, även jag känner mig peppar, peppar kryare så vi får hoppas vi inte åker dit, men det är nog inte frågan OM utan NÄR som alltid om hösten. KRAMAR! <3
Therese Bjärstig

2019-09-15 @ 20:12:58
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: