Lyckad premiär

 
 
Årets första jaktdag,
och precis som i fjol
ville Luran följa med 
trots att regnet fallit
mer eller mindre 
hela dagen.
 
Jag är så glad att
hon delar mitt intresse
för jakt och natur ❤️
 
 
 
 
 
Och visst stod jaktlyckan
oss bi även i år.
 
En fin liten oxe blev
det denna gång.
 
Lycka på många plan,
närproducerat och i mina
ögon etiskt kött på tallriken
i vinter samtidigt som nästa
generation jägare skolas in.
 
Fina minnen att dela med
Luran, som dessutom inte
tvekade en sekund att hantlanga
buköppnare/såg/kniv när 
jag passade älgen.
 
Kallt, regnigt och lång 
väntan innan älgen kunde 
köras fram till väg, men inte
en gång gnällde hon.
 
Däremot frös jag så jag
skakade, kaffet värmde 
inte ens, å rygg och knä
protestetar villt efter 
dagens övningar.
 
Så lycka var att komma
hem till en varm dusch och
kantarelltoast och bubbel
till förrätt och plankstek 
till varmrätt som maken
fixat till mig.
 
En dag som nu är till 
ända, men som jag länge
lär bära med mig.
 
 



Åsa säger

Hipp hipp hurra så jäkla skoj, grattis till en lyckad premiär trots vädret.

kram

2019-09-08 @ 11:05:31
Znogge säger

Jag skulle själv aldrig kunna döda ett djur, det finns inte på kartan. Samtidigt så inser jag ändå att det köttet kan man nog äta med gott samvete.

Kram och god kväll!

2019-09-08 @ 18:47:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Anonym säger

Oj, grattis till en fin premiär!
Min pappa och farfar jagade förr, men det har aldrig varit intressant för mig. Förstår absolut att det känns bra att fylla frysen med kött som du vet precis hur det behandlats från skog till bord! Kul att Luran också är intresserad.
Kram

Svar: Ja, jag är verkligen toppenglad att Luran vill följa med :-D KRAMAR
Therese Bjärstig

2019-09-08 @ 21:05:00
Johanna säger

Så kul att få jaga tillsammans & så himla gott med älg!

2019-09-09 @ 19:10:11
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Mammsen säger

Grattis till lyckad jakt! Förstår att det känns skönt att fylla frysen med nyttigt kött. O att få göra det tillsammans med sitt barn måste ju vara som pricken över i. Lycka till med resten av jaktdagarna oxå.

2019-09-11 @ 15:05:04
URL: http://mammsen.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Wow. grattis. Så himla kul. Och vad roligt att det lyckas när Luran följer med också.

2019-09-11 @ 17:06:09
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: