Trodde jag kunde

 
 
Jag trodde jag kunde
simma - kanske inte som
en fisk, men ändå...
 
Men likt så mycket annat
i livet så har jag tagit mig
fram på vilja snarare
än teknik och talang.
 
Insåg att jag har noll
"glid" i mina simtag så
idag tog jag hjälp av
Lars att fila på
tekniken.
 
Jag höll på att drunkna.
 
Seriöst, tänk er att ni ska
tänka på hur ni andas, vissla
samtidigt som ni tuggar
tuggummi och cyklar
- omöjligt!
 
Jag har ju simmat så
här "knasigt" sedan jag
lärde mig simma i
grundskolan, så det
lär nog ta mer än 30
minuter att få ordning
på mitt bröstsim.
 
Tur att jag har köpt ett
årskort till simhallen ;-P
 
Det lär behövas,
men sedan hoppas
jag gliiiiiiiiida fram omän
inte på en räkmacka
så i vart fall i basängen.
 
 



Znogge säger

Tekniken har väldigt stor betydelse för hur effektiva simtagen och simningen blir. Bra att få experthjälp om man inte är helt rätt på det.

Kram

2019-09-25 @ 18:53:54
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Så himla duktig du är!!

Kram!

Svar: Ha ha ja bäg om inte annat ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-09-25 @ 19:10:35
Åsa säger

Inte helt lätt alla gånger att bryta en ovana.
Det finns ju lagrat i ryggmärgen å sånt gör man ju utan att tänka.

Simma lugnt :)

kram

2019-09-26 @ 07:26:51
Svea säger

Mamma ska du jag å pappa köra en sim tävling i sjön vid stugan undra vem som vinner 😂☺️🥰🐟🐟💦💧🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♂️🏄🏼‍♀️🏄🏼‍♂️

Svar: Tror du vinner, om vi inte gör det nu då det är kallt, då vinner pappa som är minst frusen! :-D
Therese Bjärstig

2019-09-26 @ 19:51:03
Linda/Candygirl säger

Jag är urdålig på simma.. kan simma hur länge som helst. men det går sååå sakta. Fast jag tänker att efersom jag är seg och har bra kondis så gör det inget. Jag överlever nog... fast det kommer ta sin tid att ta sig dit jag ska!

2019-10-01 @ 12:40:16
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: