Blommor och bär



I morse väckte Eroz 
mig vid fem igen...
 
Inte populärt, men jag
hann ju jobba/förbereda
en hel del så jag kunde 
njuta av solen med 
gott samvete på 
lunchen tillsammans
med Nina, och dessutom
sluta lite tidigare.
 
 
 
 
Alla sommarblommor
har åkt på komposten 
och jag inhandlade 
istället tre astrar, samt
så fick jag två kryss
av bästa svärmor.
 
Så nu finns nya 
små planteringar 
och dessutom lite ljus-
källor drivna av solceller 
nu när höstmörkret
börjar ge sig tillkänna.
 
 
 
 
Latmasken satt långt 
in idag, men med en
granne som kom hem
från din löprunda fem
i morse när jag gick 
ut med hunden så
kände jag ju att jag
i varje fall skulle 
masa mig ut på
5K med hunden...
 
Och det var tur, för 
det gjorde att jag hittade
hallon som jag kunde 
plocka och addera till
de röda vinbär jag 
plockade tidigare 
under dagen.

Men hallonen tog 
betydligt längre tid
att plocka och rensa 
jämfört med vinbären.
 
Nu gör vi kväll, med
förhoppning om att få
sova lite längre i 
morgonbitti!
 
 
 
 
 



znogge säger

Här behöver sommarblommorna också bytas ut så jag ska försöka göra det under veckan.

Kram och god onsdag!

2020-08-12 @ 11:32:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Mammsen säger

Är det redan dax med höstblommor? Trotts att jag inte gillar denna extrema värmen som vi har nu vill jag ändå ha mera sommar, får hoppas på en bra brittsommar i år.

Svar: Här hade vi minusgrader i natt och en natt förra veckan, så jo tyvärr så blir det nog höstblommor nu... Men om dagarna kan det vara riktigt, riktigt fint ännu - å tur det! Vill ha lite mer sommar :-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-08-12 @ 16:08:08
URL: http://Mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: