Bra avslut

 
 
Det har varit lite si
och så med vädret,
men lagom till semesterns
sista helg så kom värmen
och solen äntligen åter!
 

 
 
Och det var man ju
tvungen att maximera!
 
Så jag har paddlat kajak,
solat och läst e-bok och
bara njutit med familjen
i vår stuga.
 

 
 
Vi beställe en stekhäll
till flotten den 6 juni,
på fredag - semesterns
sista dag - anlände den
äntligen. Så vi var ju
tvugna att åka ut och
inviga den.
 
Middag på flotten
och sedan åkte vi bara
runt och njöt.
 
 
 


På lördag var det
inte lika soligt, men
ändå kvavt och varmt...
 
Trots det masade jag
mig ut och sprang
fem kilometer.
 
 
 
 
För att sedan hugga
in på lördagsgodiset!
 
Balans är a och o ;-D
 
 

 
 
Mamma och pappa kom
och käkade surströmming
med oss, och min bror och
hans familj anslöt också.
 
Jätte trevligt, och dessutom
blev jag firad än en gång,
så jag fyllde år i en vecka
och bör därmed vara
sju år närmre pension?!
 

 
 
Magiskt fina kvällar
och nätter som gör att
man inte kan få nog av
de fina solnedgångarna.
 
 
 
 
 
Men vid tolvsnåret var
det till att binda fast flotten
och gå in och knyta sig
för den här gången.
 
På söndag städade vi
och plockade ihop i stugan
innan vi åkte hem.
 
Och ja, idag är det åter
jobb och vardag igen.
 
Men då regnet öser ner
så känns det faktiskt helt
okej. Jag har jobbat lite
under början av semestern
som jag tänker ta ut som
ledighet under fredagen
då det visst ska bli fint igen.
 
Hoppas att även ni njutit
eller njuter av en härlig
helg och ledighet!
 
 



Znogge säger

Vilken härlig avslutning och så skönt att du känner dig redo.

Kram

2020-08-03 @ 09:44:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Mammsen säger

Har helt missat att säga Grattis.
Det ser ut som om ni haft ljuvliga dagar där,på flotten, för bilderna är ju magiska när himlen speglar sig i vattnet.

Svar: Tack snälla du! Och förstår hur trist du har det då maken din ligger ute och kör lastbil, hade det själv så i många år, men nu bytte han från väg/lastbil till skog/skogsmaskin, så lite mer ser vi varandra, men ibland kan det bli körigt för honom beroende på skift osv. Men fördelen är då att vi får längta efter varandra, och att vara samlad som familj, vilket gör det mysigare då vi väl är det!
Therese Bjärstig

2020-08-03 @ 13:57:37
URL: http://Mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: