Friskvård

 
 
En rutin som jag införde
i fjol, var att försöka
"gå" till jobbet ett par
dagar i veckan.
 
Det vill säga, när ungarna
cyklar/går till skolan hakar
jag på och tar en runda
runt sjön/byn innan jag
sätter mig och jobbar.
 
En perfekt friskvård som
liksom inte märks av,
utan blir som en
start på dagen bara.
 
Lite drygt 5 km och
så en kaffekopp på det så
är jag redo för introduktions-
möte för oss nya i Skogforsk
styrelse.
 
 
 
 
 
Jag passade på att testa
de nya fritidsbyxor och
jacka jag beställt från
Sportshopen.
 
Märket är Swedemount
och just denna jacka och
byxor påminner starkt
om Fjällräven...
 
De andades och är grymt
sköna och kommer att få
göra rätt för sig nu i höst!
 
Men så "råkade" det även
bli löptights, både vanliga
och fodrade, en löptröja,
T-shirt och lite annat...
 
Så nu är det definitivt
köpstopp här ett tag.
 
Och för er som tycker
jag är tidigt ute, i går
trillade jultidningarna
in i lådan.
 
Så pratar jag höst
tycker jag att jag håller
mig rätt bra i fas ändå ;-D
 
 
 
 



znogge säger

Det låter som alldeles utmärkt friskvård tycker jag. Dessutom krävs det inga större förberedelser vilket är bra.

Ibland behöver man investera i vissa saker.

Kram

2020-08-26 @ 09:46:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales och Spanien säger

Fin bild av dig och vacker naturbild, så svenskt.
Jag gillar tanken på att kombinera nytta med nöje.
Ha det bra!

2020-08-26 @ 11:03:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
åsa säger

Fin Du är <3 kläderna lär komma till användning... lite måste Du ju få unna Dig.

Kommer ihåg att M var till Göteborg å opererade axeln, jag hoppas Ni slipper den resan nu... att det finns bra hjälp på närmare håll.
J har ju opererat axlarna är det tre gånger (?) en axel två gånger... i Umeå å det blev väl så där halvbra ;-)

kram

2020-08-26 @ 14:42:31
christin säger

Ja men medge att du känner lite lycka när jultidningarna trillar in så där bara....8-).

Jäkligt kallt idag när inte solen var framme, längtade efter långkallingar när jag var i svartvinbärsbusken. Så fort solen kom fram så fick jag sällskap av humlor och en svala som hejade på mej. Alla fåglar är i skogen för att hitta mat, det är inte klokt så konstig denna sommar är...

Kram, kram!!

Svar: Hi hi lite mysigt är det att de kommit, men i år är jag inte riktigt där än, ska njuta av jakt, svamp och höst först innan jag börjar tänka på advent och jul, tidigast i slutet på oktober ;-D Och ja, nu behövs allt lite varmare kläder, jag har letat fram en buff då jag så lätt får ont i öronen då det blåser och är kallt tex. KRAM
Therese Bjärstig

2020-08-26 @ 19:32:33
Nina säger

Men sååå fin ❤

Svar: <3 <3 <3
Therese Bjärstig

2020-08-26 @ 21:19:10
Popprinsessan säger

Tycker att det låter som en mycket bra rutin att "gå till jobbet". Går alltid med vovven innan vi sedan tar bilen till jobbet (hon är med mig på kontoret).
Tack för tips om byxan & jackan - skulle verkligen behöva någon typ av fritidsbyxa.
Önskar dig en fin dag!

2020-08-27 @ 10:24:43
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda/Candygirl säger

Ser då väldans skön ut. 5 km före jobbet är ju kanon. Brukar ju ta en runda då jag börjar 9 dvs en dag i veckan. Nu har jag ju haft en stukad fot så ingen jogg. Men det går ju att göra annat fysiskt före jobbet!

2020-08-31 @ 12:45:07
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: